عملکرد ضعیف مدیرکل میراث فرهنگی گیلان صدای شهردار رودبار را هم درآورد

قرار بود ساختمان میراث فرهنگی رودبار موزه شود، نه اداره

عطایی گفت: رودبار هنوز موزه باستان‌شناسی ندارد. مردم شهرستان انتظار دارند با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این ساختمان، اشیای تاریخی این شهر به این موزه بازگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر عطایی درکارگروه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خطاب به مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رودبار قدمت و آثار تاریخی و میراث فرهنگی آن نه تنها در استان بلکه کل کشور مثال‌ زدنی است تصریح کرد: ساختمان واگذاری شهرداری رودبار که سال هاست ادعای تبدیل شدن آن به موزه داده می‌ شود و شهرداری رودبار به قصد تبدیل شدن به موزه شهرستان این ساختمان را واگذار کرده است به ساختمان اداری میراث فرهنگی و گردشگری مبدل شده و در این سال‌ ها کوچکترین اقدامی برای احیای آن نشده است.

وی بر ضرورت حفظ و نگهداری از ابنای تاریخی منطقه تأکید کرد و گفت: رودبار هنوز موزه باستان‌شناسی ندارد. مردم شهرستان انتظار دارند با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این ساختمان، اشیای تاریخی این شهر به این موزه بازگردد.

عطایی در این زمینه گفت: قابل قبول نیست آثاری که جزو تاریخ و هویت این شهرستان است در شهرها و استان‌های دیگر نگهداری شود.

سرپرست شهرداری رودبار اظهار کرد: در صورت تجهیز و بهره‌ برداری از این موزه که هویت و اصالت فرنگی و تاریخی مردم منطقه را به نمایش خواهد گذاشت، در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امکانات زیرساختی مورد نیاز برای ورود گردشگران حاشیه سفیدرود میتواند صنعت توریسم را در شهرستان تقویت نماید، گفت: منطقه گردشگری حاشیه سفیدرود یکی از جاذبه های زیبا و طبیعی شهرستان رودبار و استان گیلان است و با توجه به استقبال گردشگران و مسافران از این منطقه زیبا شهرداری آمادگی دارد با همکاری میراث فرهنگی استان جهت تسهیل در اخذ مجوزات آب منطقه ای زیر ساخت های گردشگری در این منطقه را تکمیل نماید.

عطایی افزود: اگر دستگاه های متولی در رابطه با ساماندهی سفیدرود عرصه را به شهرداری واگذار نماید، شهرداری رودبار تمام ‌توان خود را برای ورود گردشگران خارجی و داخلی به آن البته با در نظر گرفتن تمامی ضوابط و مقررات زیست‌محیطی مهیا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه سفیدرود، بخش قابل توجهی از اشتغال شهرستان و استان گیلان را حل می کند، اظهار کرد: ۲۲ فعالیت اقتصادی در این پروژه تعریف شده که با اجرای این فعالیت ها، اقتصاد رودبار متحول خواهد شد.

Share