فرماندار تالش در کارگروه بهبود کسب و کار مطرح کرد

غربت تولیدکنندگان صنایع دستی در شهرستان تالش

مهدوی از غربت تولید کنندگان صنایع دستی در شهرستان تالش انتقاد کرد و گفت: ظرفیت عظیمی از فضای اشتغال شهرستان به صنایع دستی و تولیدات متنوع آن اختصاص دارد که نبود فضای مشخص برای تولید، عرضه محصولات و عدم حمایت جدی از علاقه مندان، مانع تحقق اهداف این صنعت شده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار تالش صبح امروز در جلسه کارگروه بهبود مستمر محیط کسب و کار شهرستان تالش گفت: فعالیت های اقتصادی و فضای کسب و کار بایستی از لحاظ حقوقی برای درخواست کنندگان سهل الوصول شود که وجود سیستم اداری پیچیده و کلاف گونه از دلایل عمده انصراف سرمایه گذاران است.

سید عیسی مهدوی با اشاره به برنامه ششم توسعه و چشم انداز دولت در این زمینه گفت: نقش شهرداری ها برای جذب سرمایه گذار و پیشرفت اقتصاد شهری موثر است و تغییر روال گذشته برای جذب سرمایه گذار و ایجاد انگیزه در بخش خصوصی و بخصوص عرضه صنایع دستی احساس می شود.

مهدوی در ادامه خواستار مشارکت تمام سازمانها برای ایجاد فضای کسب و کار شد و خاطر نشان کرد: شهرداری ها به تنهایی قادر به ایجاد چنین توانمندی نیستند و نیازمند همکاری تمامی سازمانها بویژه اداره های صنعت، معدن و تجارت، امور اصناف، جهاد کشاورزی و‌ سایر ادارات هستیم.

فرماندار شهرستان تالش از تاکید نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه سخن گفت و تصریح کرد: دولت می تواند در حمایت از فعالیت های خرد اقتصادی، کسب و کار زودبازده را در پیش گیرد که تاثیرات مثبتی بدنبال دارد.

وی از غربت تولید کنندگان صنایع دستی در شهرستان تالش انتقاد کرد و گفت: ظرفیت عظیمی از فضای اشتغال شهرستان به صنایع دستی و تولیدات متنوع آن اختصاص دارد که نبود فضای مشخص برای تولید، عرضه محصولات و عدم حمایت جدی از علاقه مندان، مانع تحقق اهداف این صنعت شده است.

فرماندار تالش، اشتغال جوانان را مهمترین موضوع سطح جامعه بیان کرد و از همه سازمانها و ادارات خواست تا تمام توان خود را در این حوزه بکار گیرند.

Share