معاون استاندار ‌گیلان:

ظاهر نامناسب ورودی شهرهای گیلان به‌دلیل کم‌کاری دستگاه‌های دولتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان گفت: ظاهر نامناسب ورودی شهرهای استان‌ گیلان به‌دلیل کم کاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره راه استان گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد احمدی‌پور عصر امروز در همایش پلیس امنیت اصناف در رشت اظهار داشت: ماموران نیزوی انتظامی در فصول سرد و گرم سال، شبانه‌روز برای تامین امنیت مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصناف همواره در صف اول حیات اقتصادی و اجتماعی جامه حضور دارند افزود: در طول تاریخ افراد حوزه‌های صنفی پایه اصلی قیام‌ها بودند و در جنگ تحمیلی و در دوران انقلاب اسلامی نیز نقش منحصر به فردی ایفا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با اشاره به اینکه اصناف و بازار در گذشته یک مرکز حمایتی برای حاشیه شهرها بودند و روستاها به‌عنوان مرکز تولید توسط اصناف بازاری حمایت ‌می‌شدند گفت: امروزه نقش اصناف در حمایت از تولید روستاییان کمرنگ شده است.

احمدی‌پور با اعلام اینکه تمام دولت‌ها برای رونق و توسعه کسب و کار در کشور تلاش کرده‌اند بیان داشت: تمام حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی استان گیلان برای ایجاد شرایط کسب و کار بهتر در استان  تلاش کرده‌اند و توافق برجام نیز در این امر کمک کننده بوده است.

وی لازمه رونق کسب و کار در هر جای دنیا را وجود امنیت در آن مکان بیان کرد و عنوان داشت: تلاش‌های نیروهای امنیتی، دستگاه قضا و اصناف استان گیلان باعث شد استان گیلان در چهار ساله گذشته توسط ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس، استان اول در شرایط بهبود کسب و کار باشد.

احمدی‌پور با اعلام اینکه بخشی از ساختارها در کشور دچار مشکل است و به یک عزم عمومی برای رفع آن نیاز است خاطرنشان کرد: قاچاق به‌عنوان یک معضل مهم که به تولید داخلی صدمه جدی وارد می‌کند در کشور وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته میزان قاچاق در کشور از ۲۵ میلیارد دلار در سال به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است گفت: همین میزان از قاجاق ایجاد حدود یک میلیون شغل را مختل می‌کند.

احمدی پور با بیان ‌اینکه بحث اشتغال معضل اصلی کشور است و مقام معظم رهبری بارها درباره ایجاد اشتغال به تمامی مسئولان دستور داده‌اند اعلام داشت: وجود رکود و تورم در ایجاد اشتغال اثر منفی می‌گذارد.

وی با اعلام اینکه رکود در تمام کشور به یک صورت وجود ندارد بیان داشت: برای خروج از رکود در استان گیلان، توجه به بخش‌های مختلف از جمله صنعت و بخش کشاورزی که اشتغال وسیعی دارد و حوزه خدمات گردشگری لازم ‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با اشاره به لزوم حمایت ویژه از بخش وسیع خدمات خاطرنشان کرد: تمامی حوزه‌ها باید برای حمایت از بخش خدمات گردشگری کمک کنند.

وی با بیان ‌اینکه اکثر میهمانان ملی با ورود به استان گیلان از وضع نابه سامان ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای گیلان احساس نارضایتی می‌کنند گفت: سردار سلیمانی نیز در ورود خود به استان گیلان برای مراسم چهلم شهید حسین‌پور از ظاهر نامناسب ورودی و خروجی‌های شهرهای استان‌ گیلان گلایه کرد.

احمدی‌پور با تاکید بر اینکه بخشی از ظاهر نامناسب ورودی شهرهای استان‌ گیلان به‌دلیل کم کاری دستگاه‌های دولتی به‌ویژه اداره راه استان گیلان است افزود: مغازه‌دارانی که در حریم جاده واحد صنفی دارند حریم جاده را رعایت نمی‌کنند و با قرار دادن وسایل خود در بیرون از مغازه ها چهره ورودی شهرهای گیلان را زشت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌گیلان با اشاره به اینکه نوع برخورد با گردشگران نیاز به آموزش دارد گفت: می‌توان گردشگر را شخصی که تنها یکبار برای خرید به مغازه فرد مراجعه می‌کند قلمداد کرد و هر برخوردی با آن انجام  داد و می‌توان گردشگر را تبلیغ کننده و عامل سفر افراد دیگر به استان گیلان دید.

وی با بیان اینکه ورود گردشگر به‌گیلان به نفع تمام اصناف استان گیلان است اعلام داشت: سود و سرمایه‌ای که گردشگر به استان گیلان وارد می‌کند به شهرهای استان گیلان و کسبه گیلانی می‌رسد و آینده استان گیلان با حفظ تولید و اشتغال در بخش‌های دیگر به بخش گردشگری نیز مرتبط است.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه در بخش جمع آوری و ساماندهی به زباله‌ها و فاضلاب‌های استان گیلان نیاز به اعتبارات ملی وجود دارد گاظهار داشت: باید مطالبه‌گر بود و‌ از نمایندگان‌ مجلس خواست تا این موضوعات را در مجلس مطرح کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اعلام اینکه سالیانه ۲۵ میلیون نفر به شهرهای استان گیلان ورود می‌کنند خاطرنشان کرد: اگر مسافران در استان گیلان اسکان داده شوند در استان گیلان پول خرج می‌کنند و باعث رونق کسب و کار می‌شوند.

Share