امام جمعه انزلی

شورا و شهرداری در دوماه نمی‌تواند معجزه کند|مشکل آبگرفتگی باید در سالیان گذشته رفع می‌شد

شمس الدین گفت: مردم ما بحمدالله از لحاظ درک و فهم متوجه هستند که شورا و شهرداری در دوماه نمی تواند معجزه کند، این مشکل باید در سالیان گذشته رفع می شده که نشده، باید توجه کرد که برخی از این کمبودها نیاز به اعتبارات ملی و استانی دارد باید از آن طریق تامین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه روزهای گذشته ، روزهای استثنایی برای شهرستان از نظر بارش بود گفت: توقع ما از مسئولان این است که به هشدارها توجه کنند هر چند که بارش های اخیر غیر قابل انتظار بوده اما بهتر است همیشه برنامه ریزی ها فراتر از پیش بینی ها باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط پیش آمده شرایطی خاص و عمومی برای تمامی استان های شمالی بود گفت : همه مسئولان برحسب مسئولیت قانونی و شرعی و همچنین وجدانی در بحران اخیر تمام تلاش خود را به کار بردند و بنده از آنان تقدیر می کنم اما توقع داریم که ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استان و ستاد بحران شهرستان فعال تر برخورد کرده و اقدامات لازم را پیش از وقوع چنین مواردی مد نظر قرار دهد.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین افزود: در حال ورود به فصلی هستیم که قطعا وقوع چنین بحران هایی را پیش رو خواهیم داشت لذا مسئولان مربوطه به این مهم توجه کرده و اقدامات لازم را حتما انجام دهند و زیرساخت ها را تامین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان نسبت به جبران خسارات وارده به کسبه و خسارت دیدگان تهمیدات لازم را فراهم و تلاش کند خاطر نشان کرد: در گزارش های منتشر شده از صدا و سیما برخی از کسبه به تکرار هرساله ی معضل پیش آمده اشاره می کردند، با توجه به موضوع مطروحه این طور نباشد که مسئولان در شرایط عادی به کارهای غیر ضروری بپردازند و وقتشان را صرف عوض کردن سنگ فرش هایی کنند که هنوز قابل استفاده است و اصل را فراموش نمایند.

وی همچنین گفت: مردم ما بحمدالله از لحاظ درک و فهم متوجه هستند که شورا و شهرداری در دوماه نمی تواند معجزه کند، این مشکل باید در سالیان گذشته رفع می شده که نشده، باید توجه کرد که برخی از این کمبودها نیاز به اعتبارات ملی و استانی دارد باید از آن طریق تامین شود.

امام جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: همیشه عده ای خارج از گود نشسته و منتظر بهانه هستند، که این کار خوبی نیست، به جای این کارها همه به صحنه آمده و در برنامه ریزی ها کمک کنند نه اینکه دست روی دست گذاشته و منتظر زمین خوردن ها باشند تا کف بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه نیتش در بیان نکات مطرح شده در خطبه ها هیچگاه تخریب و تمجید از فرد و جریان خاصی نبوده افزود: مواردی را که عرض کردم به معنای این نیست که گذشتگان کاری نکردند بلکه منظور من این است که حتما در حد توان و امکانات تلاش خود را کرده اند ولی این مشکلات همچنان به چشم می خورد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با اعضای شورای اسلامی شهر انزلی تصریح کرد: من در جلسه ی با این برادران شورا و شهرداری عرض کردم که توجه به اصلاح و تامین زیرساخت ها را اولویت بدهند و در این رابطه علاوه بر برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه و اولویت بندی لازم از تجربه ، تخصص و مشاوره دیگران بدون توجه به سلایق سیاسی استفاده کنند تا از اسراف و هدر رفت بیت المال و زمان جلوگیری شود.

خطب جمعه انزلی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از هیات های مذهبی شهرستان و عزاداران حسینی خاطر نشان کرد: از همه برگزارکنندگان و تامین کنندگان نظم و امنیت دسته ها عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا تشکر می کنم و همه نیروی انتظامی را خدمت این عزیزان و همه فعالان این عرصه تبریک می گویم.

گفتنی است سرهنگ پاسدار هرمز عشقی ؛ فرمانده نیروی انتظامی بندرانزلی ، سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان بود.

Share