فرماندار آستارا

شورای شهرستان برآیندی از توانمندی شوراهای اسلامی شهر و روستا است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شوراهای اسلامی شهرستان برآیندی از توانمندی شوراهای اسلامی شهر و روستا است که باید نقش آفرینی اثربخشی در توسعه شهرستان داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش در جلسه تحلیف اعضای جدید هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: این شورا به عنوان شورای بالا دستی نقش نظارتی بر شوراهای پایین دستی دارد و اعضای آن باید تلاش کنند تا از این نقش به خوبی در مسیر پویایی شوراها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در دوره جدید شوراها باتوجه به ترکیبی که وجود دارد باید نسبت به گذشته پویاتر و پیگیر تر نسبت به موضوعات مربوط به توسعه شهرستان باشد و انتظار می رود تا ضمن بهره مندی از تجربه گذشته با بهره گیری از دانش روز و اشراف بر قوانین حضور پر رنگ تری در فعالیت های شوراها داشته باشد.
وی یادآور شد: شوراهای اسلامی بازوان دستگاه های اجرایی در مسیر خدمات رسانی به مردم هستند و با توجه به نقش انتخابی مردم در گزینش اعضای شوراها این افراد نمایندگان مردم و برآمده از مطالبات آنان هستند که باید به کارکردی درست براساس قانون به مطالبات موکلین خود پاسخگو باشند.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای جدید شورای اسلامی شهرستان آستارا خواستار همراهی های بیشتر این شورا با دستگاه های اجرایی در مسیر خدمات دهی به مردم و برنامه ریزی در مسیر توسعه آستارا شد.
در این جلسه پس از ادای سوگند اعضا و تعیین هیات رئیسه سنی انتخابات هیات رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد که به ترتیب پاشا سماپور به عنوان رئیس، عادل نیرودل به عنوان نائب رئیس و آرش نصرت الهی به عنوان سخنگو و آقایان رفیع فرشادی و آصف زیدی به عنوان منشی ها و همچنین آصف زیدی نیز به عنوان نماینده این شورا در شورای اسلامی استان گیلان با رای اعضا انتخاب شدند

Share