مشاور رییس جمهور در رشت:

سیاست می‌آید و می‌رود ولی فرهنگ باقی می‌ماند | مردم گیلان به اندیشه آزاد و درایت معروفند

مشاور فرهنگی رییس‌جمهور گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی وارث بزرگان است و مفتخریم که این سازمان، مملو از سرمایه های فرهنگی و اندیشه ای کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مشاور فرهنگی رییس‌جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی وارث بزرگان است و مفتخریم که این سازمان، مملو از سرمایه های فرهنگی و اندیشه ای کشور است.(گزارش تصویری)

اشرف بروجردی در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد افزود: رفتار سیاسی و مراودات اجتماعی، مبنای تولید سند برای نسل های آینده است و بنا به ابلاغیه و تاکید رئیس جمهوری، مکاتبات اداری می بایست به آرشیو ملی منتقل شوند.

وی فرهنگ را مانا و معرف ملت ها عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از رویکردهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی، فراهم آوردن فضایی برای حضور اندیشمندان و ترغیب آنان به تولید فکر و به اشتراک گذاری یافته های دانشی آنان است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران افزود: سیاست می آید و می رود و اقتصاد نوسان ایجاد می کند ولی فرهنگ باقی می ماند.

بروجردی با یادآوری تأسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: امروز سازمان اسناد و کتابخانه ملی به خود می بالد که وارث بزرگان است و مفتخریم که این سازمان، مملو از سرمایه های فرهنگی و اندیشه ای کشور است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بر تولید، حفظ و نگهداری اسناد بعنوان یک خط مشی تاکید دارد، افزود: تاریخ شفاهی عرصه مدیریتی کشور، باید نگاشته شود چون هیچ چیز مانند نوشتار ماندگار نیست.

مشاور رییس جمهور سازمان اسناد و کتابخانه های ملی را پایگاهی برای حفظ میراث فرهنگی جامعه دانست و اظهار داشت: مردم گیلان به برخورداری از اندیشه آزاد و درک و درایت معروفند.

وی از مسئولان گیلان خواست یاریگر و احیاءگر سازمان اسناد و کتابخانه ملی باشند چرا که پیشینه این استان، بگونه ای است که قدمت کتابخانه ملی رشت – با بیش از یک قرن – از کتابخانه پایتخت بیشتر و دارای پیشینه غنی فرهنگی است.

Share