در نشست خبری سومین دوره جشنواره دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی عنوان شد

سرمایه اجتماعی مغفول مانده است | هنر ابزار مناسبی برای دستیابی به نتایج بهتر است

افشین میرزایی یادآور شد: سرمایه اجتماعی، مقوله جدیدی است که خیلی در جوامعی مانند جامعه ما جا افتاده نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نسیم طواف زاده مدیر عامل موسسه سبزکاران بالان در نشست خبری سومین دوره جشنواره دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی با بیان اینکه با افزایش سرمایه های اجتماعی، فعالیت اجتماعی افرادی که تمایل دارند داوطلبانه در نگه داری سرمایه های اجتماعی کوشا باشند، بیشتر میشود، تصریح کرد: وقتی فعالیت‌ها بیشتر شد، جامعه مدنی پررنگ تری خواهیم داشت که توسط آن میتوانیم به توسعه پایدار در جامعه برسیم.

طواف زاده خاطرنشان کرد: موسسه سبزکاران بالان تمام تلاش خود را با همه شرایط سختی که در این راه موجود است و نمی‌شود آن را انکار کرد، برای بهتر برگزار کردن این جشنواره با موضوع سرمایه اجتماعی به کار خواهد بست، تا که به بهترین نحو ممکن عکاسانی را با نگاهی دقیق، مفهمومی و زیبا پیدا کنیم تا با این کار بتوانیم به مردم فهیم سرزمینمان یاد بدهیم که قدردان سرمایه های اجتماعی خود باشند.

همیشه هنر ابزار مناسبی برای دستیابی به نتایج بهتر است

افشین میرزایی دبیر سومین دوره جشنواره و عضو هیات مدیره انجمن عکاسان در این نشست با قدردانی از حضور اصحاب رسانه در این مراسم اظهار کرد: دلیل اینکه من دبیر این جشنواره هستم به این برمی‎گردد که خواسته‌ام قدردان سرمایه اجتماعی باشم.

وی افزود: دو دوره این جشنواره در راستای سرمایه های اجتماعی، با تلاش همه عزیزانی که در این راه همراه ما بودند برگزار شد و از نظر من این جشنواره صرفا یک عملکرد هنری نیست بلکه میتواند بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی جای بگیرد.

این عکاس برجسته با بیان اینکه همیشه هنر ابزار مناسب برای دستیابی به نتایج بهتر بوده است، افزود: برای مثال شرکت سونی برای تبلیغات کار خود به برگزاری جشنواره های متعدد عکاسی پرداخته است.

میرزایی یادآور شد: سرمایه اجتماعی، مقوله جدیدی است که خیلی در جوامعی مانند جامعه ما جا افتاده نیست. اگر از تعداد مشخص شده‌ای از افراد درباره سرمایه اجتماعی سوال بپرسیم، اکثر این افراد جوابی را که از الگوی از پیش تعیین شده پیروی کند را نمی‌دهند.

دبیر سومین دوره جشنواره دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی در ادامه گفت: خوشحالم که این نو نگرش در نظام سیاسی دولت هم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان گیلان هیچگونه جشنواره عکاسی که ثبت ملی شده و دبیری استاندارد داشته باشد، وجود ندارد، افزود: در برپایی این جشنواره از هیچگونه ارگان و اسپانسرهای دولتی بهره گرفته نشده است و تمامی اسپانسرها شرکت های خصوصی هستند که با خلوص نیت و بدون هیچ اندیشه منفعت طلبانه‌ای همراه ما بودند.

گفتنی است میرزایی در ادامه به معرفی داوران این دوره از جشنواره پرداخت و اظهار کرد: آقایان کریم ملک مدنی دارای سابقه سه دهه فعالیت در زمینه عکاسی، فیلمسازی، تصویربرداری در مرکز صدا و سیمای جهوری اسلامی و همچنین مدرس رشته عکاسی در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه گیلان، الوند رضازاده مدرس رشته عکاسی، رییس انجمن عکاسان رشت و مهدی منعم عکاس چندین عملیات در طول هشت سال دفاع مقدس و نویسنده کتاب معجزه امید داوران این دوره از جشنواره هستند.

علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا  ۲۰ آبان ماه با موضوع سرمایه اجتماعی به آدرس Www.sabzkaran.com ارسال کنند.

Share