با همکاری کانون و آموزش و پرورش گیلان؛

زنگ‌ هفته‌ی ملی کودک، ‌با حضور کودکان روستایی نواخته‌ شد

درنخستین روز هفته ملی کودک که با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» نام‌گذاری شده، مربیان کتاب‌خانه‌ی پستی کانون و اولیای مدرسه ۷ تیر روستای «سلکی سر» شهرستان رشت، یک روز خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را با دانش‌آموزان این مدرسه تجربه‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با ویژه‌برنامه‌ی «با بچه‌های روستا»آغاز شد.

درنخستین روز هفته ملی کودک که با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» نام‌گذاری شده، مربیان کتاب‌خانه‌ی پستی کانون و اولیای مدرسه ۷ تیر روستای «سلکی سر» شهرستان رشت، یک روز خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را با دانش‌آموزان این مدرسه تجربه‌کردند.
طی این ویژه‌برنامه که به منظور توسعه عدالت فرهنگی، بستر‌سازی برای بهره‌گیری تمامی مخاطبان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون و با رویکرد انتقال آموزه‌های عاشورا به آینده‌سازان ایران اسلامی صورت‌گرفت، مربیان به تبیین سیره‌ی عملی امام حسین علیه‌السلام پرداختند و ساده‌زیستی سومین اختر تابناک امامت و ولایت را از شاخصه‌های شخصیت ‌این بزرگوار توصیف‌کردند.
برپایی کارگاه ادبی و نقاشی با محوریت قیام عاشورا از دیگر برنامه‌های این روز محسوب‌می‌شد و در همین زمینه اعضای کتاب‌خانه پستی مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت با شیوه‌ای خلاقانه و با بهره‌گیری از هنر خوشنویسی و نقاشی به آماده‌سازی کاردستی‌های خلاق پرداختند.
اجرای فعالیت ‌قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و خوانش دکلمه از دیگر برنامه‌ها بود و در این میان مربیان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد کتاب‌خانه پستی برای کودکان، پیرامون چگونگی گسترش همکاری‌ها میان کانون، مدرسه، دانش‌آموزان و اولیای آنان سخن‌گفتند و از اعضای این مجموعه فرهنگی برای معرفی فعالیت‌های کانون به مخاطبان دعوت‌کردند.
بنابراین گزارش، طی برگزاری این ویژه برنامه که با همراهی کانون، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت‌گرفت، مدیر‌کل کانون استان گیلان ضمن تبریک هفته ملی کودک به حاضران، از‌هم‌زمانی این ایام با ماه محرم سخن‌گفت و این تقارن معنادار را فرصتی برای انتقال ارزش‌های عاشورایی توصیف‌کرد.
وی در همین زمینه نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان درقیام کربلا را دارای اهمیت ویژه خواند و بر ضرورت الگو برداری از سیره این بزرگواران تاکید‌کرد.
تشریح برنامه‌های خلاقانه کانون و اثر‌گذاری آن بر ذهن و اندیشه مخاطبان از دیگر محور‌های سخنان ضیائی در این برنامه محسوب‌می شد و وی با اشاره به قابلیت‌های اعضای کانون تصریح‌کرد: آن‌چه کانون را برجسته‌می کند، فعالیت‌های خلاقانه، تربیت مخاطبان پرسش‌گر و بهره‌گیری هدف‌مند از رسانه‌ها در جهت توسعه وترویج کتاب‌خوانی است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان نیز ضمن قدردانی از مسوولان و مربیان کانون در برگزاری این ویژه‌برنامه، به شعار سال جاری این اداره کل اشاره و بر ضرورت قدردانی از تلاش‌های والدین و احترام به آنان تاکید‌کرد.
تبیین نقش مطالعه در ارتقای آگاهی‌ها و اهمیت پرداختن به فعالیت‌های کتاب محور، دیگر بخش سخنان سیروس محمدی بود و وی در همین زمینه از مطالعه هدف‌مند و خلاصه‌نویسی کتاب به عنوان گام‌هایی موثر در این زمینه نام برد.
بنا براین گزارش اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان، بخش‌پایانی ویژه‌برنامه‌ی «با بچه‌های روستا» بود که با شعار« هرکودک نشانی خداست…» صورت‌گرفت.
گفتنی است کتاب‌خانه پستی کانون شماره یک رشت به بیش از ۹۰۰ عضو کودک و نوجوان ساکن روستا‌های رشت، خمام و سنگر خدمات فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی ارایه‌ می دهد.

Share