امام‌ جمعه لاهیجان

دوبار درباره شهرداری گفته‌ایم و بار سوم مجاز به آتش به اختیاریم

امام‌جمعه لاهیجان با اشاره به انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر لاهیجان که به درازا کشیده شد گفت: موفق و مؤید باشند، دوبار درباره شهرداری گفته‌ایم و بار سوم مجازیم که آتش به اختیار باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی صدیق با اشاره به بارش باران و سیل در چند روستای شهرستان بابیان دست عزیزان اداراتی که در باران اخیر زحمت کشیدند و آب باران را مهار کردند درد نکند گفت: تلاش کردند ولی خودشان هم می‌دانند که تلاش کاملی نبود و قدری کوتاهی کردند، این را من نمی‌گویم خودشان می‌گویند و باید بیشتر زخمت بکشند.

امام‌جمعه لاهیجان بابیان اینکه بهترین فرصت برای پیشگیری از خطر زمان آرامش است و حتماً نباید در دوران بحران این قبیل کارها انجام شود افزود: باید زحمت بکشیم وقتی‌که باران می‌آید، بنده‌ی خدایی که در خانه‌اش است دلهره و ناراحتی نداشته باشد.

وی با اشاره به انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر لاهیجان که به درازا کشیده شد گفت: موفق و مؤید باشند، دوبار درباره شهرداری گفته‌ایم و بار سوم مجازیم که آتش به اختیار باشیم.

صدیق با اشاره به نگهداری سگ در ماشین، خانه و شهر گفت: مقاله‌نویسی به قول خودش ثابت می‌کند که سگ نجس نیست و این فرد چطور می‌تواند امربه‌معروف کند. متأسفانه امروز در جامعه و در بین همه‌ی اقشار، افرادی هستند که می‌گویند علم آن چیزی است که ما می‌دانیم و این بزرگ‌تری منکر است.

وی بابیان اینکه برخی مراجع هم گاهاً فتوای اشتباه می‌دهند ولی بعد از چند روز متوجه می‌شوند که اشتباه کردند و عذرخواهی می‌کنند افزود: برای تحقیقات مردم ارزش قائل شویم و همین‌طور فتوا صادر نکنیم که این‌ها منکر است.

حجت‌الاسلام صدیق افزود: برخی هنر خوب سخن گفتن ندارند، ولو در قلب نیت بدی ندارند ولی زبانشان تلخ است و این افراد نباید امربه‌معروف کنند.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه با اشاره به مصیبت‌های کربلا و اسیری بازماندگان حادثه کربلا بابیان اینکه سخنرانی شروطی دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها در بازار شام و کوفه برای حضرت زینب (س) مهیا نبود گفت: سخنران نباید نگرانی درونی داشته باشد، شنونده باید برای گوینده ارزش قائل شود، محیط سخنرانی باید آرام باشد و مناظر دل‌خراش مقابل سخنران نباشد که این شرایط برای حضرت زینب (س) مهیا نبود.

وی با اشاره به هفته‌ی نیروی انتظامی بابیان اینکه وضعیت پلیس پیش از انقلاب و در زمان طاغوت قابل‌مقایسه با وضعیت فعلی نیروی انتظامی نیست گفت: اکثر نیروهای پلیس قبل از طاغوت با خداوند سروکار نداشتند ولی امروز نیروی انتظامی، سپاه و بسیج کارهای زیادی کردند که به برکت انقلاب است. کمبودهایی داریم، بیکاری وجود دارد، ضعف مدیریتی داریم اما نمی‌توان از خدمات ارزنده‌ی انقلاب اسلامی چشم‌پوشی کرد.

صدیق با تشکر از ایجاد امنیت مطلوب در دهه محرم شهرستان لاهیجان بابیان اینکه از نیروهای انتظامی، سربازان گمنام و نیروهای نظامی سپاه تشکر ویژه می‌کنم افزود: به هشدارهای پلیس توجه کنیم، زیرا آن‌ها برای خودشان نمی‌گویند و اگر برای کلاه ایمنی و بستن کمربند پافشاری می‌کنند، برای سلامتی و امنیتی خودمان است.

وی با اشاره به حضور پرشور و باشعور مردم در عزاداری‌های شهرستان بابیان اینکه برخی چند جوان با سرووضع نامناسب را می‌بینند و می‌گویند که جوانان منحرف‌شده‌اند درصورتی‌که پاک‌ترین جوانان را در محرم و عزاداری‌ها مشاهده می‌کنید افزود: عده‌ای از جوانان دانشجو، خوش‌ذوق و پرتلاش برای بازسازی صحنه عاشورا تلاش مجدانه کردند که کارشان درخور تحسین بود، گرچه اواخر کمی دلخور شدند ولی اداره تبلیغات اسلامی این افراد را باید تشویق کند.

وی با اشاره به شهید حسین پور شلمانی بابیان اینکه این شهید گیلانی فرمانده شهید حججی بودند که ما قدرش را ندانستیم افزود: که درود بر نجف‌آبادی‌ها و اصفهانی که قدر شهید خود را دانستند البته شهید حسین پور شلمانی برای همه‌ی ملت ایران است.

امام‌جمعه لاهیجان با اشاره به دیدار اردوغان با مقام معظم رهبری بابیان اینکه امام خامنه‌ای به اردوغان گفتند که همه‌پرسی عراق خیانت به منطقه است افزود: به نظرم “بارزانی” باید آرزویی که در سر دارد را به گور ببرد.

Share