نوبخت در آیین بازگشایی سال تحصیلی در مدرسه فرزانگان رشت:

دنیا در مقابله با ترامپ به دفاع از ما برخاست | فرزندان رشت فراتر از شهر خود فکر کردند

معاون رئیس جمهور گفت: امروز وقتی رییس جمهور آمریکا ضد ایران صحبت می کند کل دنیا به دفاع از ما برخاستند و صحبت های ترامپ را اشتباه دانستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در مدرسه فرزانگان رشت با اشاره به اینکه توسعه امروزه بسیار مهم است، گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های توسعه امنیت است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه انسان اگر احساس بزرگی بکند باید درد سایر مردم را برای خود مهم بداند، گفت: امروزه ما برای مردم یمن و میانمار ناراحت هستیم و این نشانه ی بزرگی ماست.

نوبخت ادامه داد: با وجود اینکه جنگ از شهر رشت و استان گیلان دور بود اما فرزندان رشت بسیار فراتر از شهر خود فکر کردند و به کمک مردم غربی و جنوبی ایران شتافتند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ بنده مدیر مدرسه بهشتی رشت بودم، گفت: بنده مشاهده کردم دانش آموزان آماده می شدند که به جنگ بروند و من تعجب می کردم که این دانش آموزان به جنگ دشمنی قدرتمند می روند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه در دروان حضور بنده در بسیج ما برای دانش آموزان خود اسلحه نداشتیم و با اسلحه ام۱ که برای جنگ جهانی است به آنها آموزش نظامی میدادیم.

نوبخت ادامه داد: باید مشاهده کنیم که آیا ما به قهقرا رفتیم یا پیشرفت کردیم؟! از سال ۹۲ تا کنون نیز پیشرفت های چشمگیری کردیم خصوصا با توجه به پرونده ای که ایران در شورای امنیت داشت.

وی ادامه داد: امروز وقتی رییس جمهور آمریکا ضد ایران صحبت می کند کل دنیا به دفاع از ما برخاستند و صحبت های ترامپ را اشتباه دانستند. نگاه کنید در چهار سال چگونه آرامش و امنیت به کشور آمده است و کشورهای دنیا آمریکا را منزوی کرده اند و از ایران دفاع می کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه دانش آموزان در آینده نه چندان دور معاون رییس جمهور شوند، گفت: بنده به خودم نگاه می کنم که یک زمانی می خواستم بخاطر زودتر رفتن به خانه از دیوار مدرسه فرار می کردم اما امروز معاون رییس جمهور هستم.

 

Share