حجت الاسلام جعفر صمدی:

دفاع مقدس موجب خودباوری در جوانان، استقلال و تحکیم وحدت ملی شد

جنگ تحمیلی علیرغم خسارت های فراوان ، موجب ایجاد خودباوری دینی در جوانان ، استقلال وتحکیم وحدت ملی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان و کارکنان در فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی برگزار گردید، در این مراسم رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم با اشاره به اهمیت بسیار هفته دفاع مقدس گفت: در اوایل انقلاب نوپایی داشتیم و با چندین کشور در حال جنگ بودیم اما اینکه همچنان محکم ایستاده ایم و نقش بسیار مهمی در عرصه جهانی داریم علل و عوامل مختلفی دارد.

وی اهداف اصلی دشمن در به راه انداختن جنگ بر علیه ملت ایران را حاکمیت مطلق بر اروند رود، اشغال استان نفت خیز خوزستان، استرداد جزایر سه گانه و مهمتر از همه سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی نام برد.

حجت الاسلام جعفر صمدی با بیان اینکه  ما در هیچ جنگی سراغ نداریم که به اندازه دفاع مقدس به طول انجامیده باشد گفت: در آن زمان تمام دنیا با دشمن بودند و هیچ کسی با ما نبود اما جنگ تحمیلی علاوه بر خسارتهایی که بر جا گذاشت موجب ایجاد خودباوری دینی در جوانان ، خودکفایی در جنگ و تحکیم وحدت ملی در اقشار مختلف جامعه گردید.

وی دستاوردهای امروز کشور را مرهون ایثار و جانفشانی های بسیار از شهدایی دانست که در ۸ سال دفاع مقدس مردانه ایستادند و ایستاده شهید شدند و بر همه ما وظیفه است تا پیام رسان دلاورمردی های جوانان و شهدای بزرگوارمان باشیم و از تمامی ابزارهای و رسانه ها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدی که همان فرهنگ ایثار و شهادت است استفاده نمائیم.

حجت الاسلام جعفر صمدی فرهنگ عاشوراء را الگویی برای رزمندگان در دفاع مقدس دانست و افزود: واقعه کربلا درس ایستادگی ، شهامت و شجاعت به تمامی انسانهای آزاده و مسلمانان می دهد و امروز نیز هدف و آرمان رزمندگان ایران اسلامی حرکت در مسیر و سیره ائمه معصومین (سلام الله علیهاست).

 

Share