مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان

در مقابل هجمه‌ها سکوت می‌کنم

رهنما اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم که در مقابل این هجمه ها باید سکوت کنم و معتقدم عملکردمان نشان دهنده فعالیت ماست.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از رکن های اصلی پیشرفت در کشور رسانه ها هستند گفت: بنده اعتقاد به رسانه  و اطلاعات آزاد دارم و اصحاب قلم و رسانه ها بسیار اثر گذار هستند.

مسعود رهنما تصریح کرد: در هفته تربیت بدنی هستیم و در این هفته نگاه‌ها به سمت ورزش و این سازمان است. بنده باز هم به نوبه خود از نمایتدگان مجلس به علت تصویب مصوبه ۲۷ صدم درصد برای ورزش تشکر میکنم اما باز هم معتقدم این که باید بیشتر از این ها به مسئله ورزش پرداخته شود و حق ورزش باید در سیاستهای کلان کشوری بیشتر دیده شود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل بازدارنده انواع آسیبهای اجتماعی ورزش است، تصریح کرد: باید سهم ورزش و جوانان در بحث سلامت را پرداخت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه پیشگیری بسیار ارزانتر از درمان است، گفت: ورزش و فعالیتهای بدنی اثر بسیار زیادی در سلامت افراد جامعه دارد.

وی به مسئله حق پخش تلویزیونی نیز اشاره کرد و افزود: باید اختلافات دیگاهی که مابین صدا  و سیما و فدراسیون فوتبال وجود دارد حل شود تا اینکه ورزش کشور اقتصادی شود.

رهنما با اشاره به حضور خود راس ورزش و جوانان گیلان گفت: بنده بیش از ۳ سال که مدیریت این سازمان را برعهده دارم و استان گیلان در تقسیمات کشوری در بحث ورزش جزو تیپ یک است و در شش ماهه اول سال ۹۶ رتبه پنجم را داریم.

وی لا بیان اینکه سرانه ورزشی استان گیلان در سال ۹۱ بیست و سه بوده است، افزود: گیلان اکنون به رتبه ۱۷ رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با اعتراض به اینکه مسئول ورزشهای قهرمانی فدارسیون ها هستند، گفت: ادارات کل مسئولیتی در این مورد ندارند به همین دلیل است که ضرایب در مورد رتبه بندی تغییر پیدا کرد و گیلان رتبه پنجم را بدست آورده است.

رهنما با اشاره به جهشهای موجود در حوزه ورزش و جوانان گیلان گفت: برای اولین بار ورزش گیلان در رشته هایی نظیر اسب دوانی و تنیس خاکی نیز ملی پوش دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به برنامه های هفته تربیت بدنی گفت: در این هفته یکی از طرح هایی مهم افتتاح پایگاه قهرمانی است و تمام تیم ها و به ویژه تیم سپیدرود تمرین های بدنسازی خود را در آن انجام می‌دهند و همچنین در این هفته ۱۳ خانه ورزش روستایی افتتاح می‌شود.

در مقابل هجمه‌ها سکوت می‌کنم

وی در مورد سوال خبرنگار دیارمیرزا در مورد انتقاد شدید حسنی نماینده رشت درباره عملکردش در حوزه ورزش اظهار کرد: نمایندگان مجلس علاوه بر قانونگذاری بحث نظارت را نیز برعهده دارند. ایشان حق دارند در حوزه‌های مختلف اظهار نظر کنند و اگر سازمان ورزش و جوانان ایراد و عیبی داشته باشد حتما به سمت حل آن خواهیم رفت تا برطرف کنیم. بنده در انجام وظیفه خود در بحث ورزش بسیار راسخم و در این مورد با کسی معامله نمی‌کنم.

وی ادامه داد: اما انتظار بنده این بود که ایشان قبل از رسانه ای کردن مستقیم با ما صحبت میکردند تا رفع اشکال می‌کردیم. بنده اعتقاد دارم که در مقابل این هجمه ها باید سکوت کنم و معتقدم عملکردمان نشان دهنده فعالیت ماست.

رهنما در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد مشاورانی که به او منتسب می‌کنند، گفت: بخشنامه‌ای به همه ادارات صادر شده است که حق حکم زدن در مورد مشاور را ندارند و فقط یک مشاور در مورد جوانان داریم.

وی در مورد افزایش بودجه سازمان نیز اظهار کرد: بودجه این سازمان نسبت به سال ۹۱ شش برابر شده است. برای بدست آوردن چنین چیزی تلاشهای زیادی شده است. بنده به حاشیه ها توجه نمی‌کنم چون طوری عمل کردم که نزدیک ترین شخص خود را عزل کردم و در کار با کسی شوخی ندارم.

Share