معاون عمرانی استاندار گیلان:

در شورای چهارم اقدامات زیربنایی خوبی در رشت رخ داد | اجازه نخواهیم داد کارها متوقف شوند

شعبانپور گفت: در شورای چهارم اقدامات زیربنایی خوبی در رشت رخ داد و جمع آوری آب های سطحی یکی از این اقدامات بود که استانداری هم در بخشی از کار مثل تامین لوله ها همکاری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت شعبانپور معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به سابقه ۲۷ ساله دکتر نصرتی در حوزه های مختلف شهرداری و سمت های مدیریتی گفت: شهردار رشت سابقه ۸ سال شهرداری در قزوین را داشت و اتفاق ویژه ای که رخ داد این بود که با رای هر ۱۱ عضو شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شدند که باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: در شورای چهارم اقدامات زیربنایی خوبی در رشت رخ داد و جمع آوری آب های سطحی یکی از این اقدامات بود که استانداری هم در بخشی از کار مثل تامین لوله ها همکاری کرد.

شعبانپور با اشاره به اینکه پیش از این رودخانه های رشت به عنوان آلوده ترین رودخانه های دنیا شناخته می شد اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید پس از مطالعه و بررسی کدهای بودجه برای این دو رودخانه در نظر گرفته شد که به کمک شهرداری کارها در حال انجام است و باز هم در حال پیگیری است.

از میانگین کشوری فضای سبز عقب تر هستیم اما اتفاقات خوبی هم در دوره قبل رخ داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در خصوص افزایش فضای سبز نیز بیان کرد: هرچند هنوز هم از میانگین کشوری عقب تر هستیم اما اتفاقات خوبی در شورای چهارم رشت در این حوزه رخ داد. همچنین با توجه به بند ج ماده ۱۴۷ قانون برنامه پنجم توسعه، بخشی از جنگل ها و مراتع داخل محدوده شهر به مدیریت شهری واگذار شد. پارک چمارسرا یکی از این نمونه ها است و اتفاق خوبی که به دوره دکتر نصرتی رسیده است پارک ۴۵۰ هکتاری در نزدیکی رشت است. این هم اتفاق خوبی بود که با کمک منابع طبیعی و شهرداری در دوره شورای قبل رخ داد.

حجت شعبانپور با اشاره به معضل دستفروشی در رشت افزود: در شورای قبل دستفروشان ساماندهی شدند.

وی در ادامه به بیان مشکلات موجود پرداخت و گفت: با توجه به رکودی که در صنعت ساخت و ساز به وجود آمد حتی شهرداری های شهرهای کوچکتر هم دچار مشکل شدند. شهرداری رشت هم پس از این اتفاق حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود مشکلاتی داشت و سال گذشته دکتر نجفی استاندار وقت گیلان دوبار برای حقوق ها به سازمان شهرداری ها رفت.

با درآمد پایین و فروش تراکم نمی توان شهر را مدیریت کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه با این درامد پایین و فروش تراکم نمی توان شهر را مدیریت کرد خطاب به استاندار گیلان اظهار داشت: بحث سرمایه گذاری در رشت از اهمیت ویژه برخوردار است و شهرداری برای اینکه جوابگوی مردم رشت باشد مردمی که هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در انتخابات شورای اسلامی سنگ تمام گذاشتند به کمک شما احتیاج دارد.

تاکید بر ضرورت مدیریت واحد و یکپارچه شهری

حجت شعبانپور با اشاره به ۴ لایحه ضروری برای شهرداری ها گفت: البته یکی از این لوایح که لایجه مدیریت واحد شهری است هنوز ارائه نشده است. امروز ۲۳ دستگاه در رشت اختیاراتی دارند و شهرداری قصد انجام هر پروژه ای داشته باشد به مشکل بر می خورد. طبق اعلام وزیر کشور این لایحه در مراحل پایانی قرار دارد. در بحث حقوق و دستمزد، درامد پایدار شهرداری ها و مدیریت پسماند هم کمک استاندار گیلان در سطح کلان می تواند اثرگذار باشد.

اجازه نخواهیم داد کارها متوقف شوند

وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد کارها متوقف شوند افزود: این آمادگی وجود دارد تا با هر دستگاهی که با شهرداری به مشکل برخورده است صحبت کنیم و مشکل را رفع کنیم.

وقتی مردم از عملکرد ما راضی باشند خداوند نیز از ما راضی خواهد بود

حجت شعبانپور در پایان با اشاره به مسدودی حساب شهرداری تصریح کرد: در کنار هم می توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم تا مردم راضی باشند و وقتی مردم از عملکرد ما راضی باشند خداوند نیز از ما راضی خواهد بود.

Share