از همت داوود نبی بخت بلند است

دبستان مهرگامان در آخرین روز مهرماه افتتاح شد+ گزارش تصویری

دبستان مهرگامان با ۲ کلاس و یک دفتر، ۱۵ دانش آموز در ۴ پایه دارد که با یک مدیر آموزگار اداره میشود و پیش از نوسازی، تقوی نام داشت

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اهالی و دانش آموزان روستای کوهستانی پی سرا از توابع بخش کرگانرود شهرستان تالش که محرومیت در آن موج می زند در آغازین روز هفته و آخرین روز مهر، منتظر ورود جمعی از مسوولان برای افتتاح مدرسه نوساز روستا بودند.

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در آیین افتتاح این دبستان گفت: بهترین لحظات عمر من بودن در کنار خیرین است. کار بزرگی برای رفع محرومیت منطقه انجام شده که دعای خیر کودکان معصوم، پشتیبان خیرین سازنده این مدرسه است و ثمره اقدامات این چنینی در آینده به ثمر خواهد نشست.

سید مرتضی مختاری رییس اداره آموزش و پرورش تالش از وضعیت نا مطلوب سرانه پایین فضای آموزشی در این شهرستان انتقاد کرد.

وی در ادامه از ساخت ۴۰ مدرسه طی ۴ سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۸ واحد، توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است و دبستان مهرگامان پی سرا به عنوان چهارمین واحد آموزشی است که در ۶ ماهه گذشته به بهره برداری رسیده است.

رییس انجمن خیرین مدرسه ساز استان گیلان نیز طی سخنانی با قدردانی از سازندگان این مدرسه گفت: عملیات ساختمانی مدرسه ای که شاهد افتتاح آن هستیم در فروردین امسال با اعلام آمادگی گروه خیریه مهرگامان شروع شد.

سید محمد میرمسعودی از نوسازی ۱۸ مدرسه گیلان توسط خیرین تا پایان امسال خبر داد و افزود: این مدرسه یازدهمین پروژه انجمن از همین تعداد است.

وی از سیاست این انجمن برای اتمام کار ساختمانی و راه اندازی ۷۸ مدرسه نیمه کاره در استان خبر داد و تصریح کرد: افراد خوشفکر، پس از ساخت هر مدرسه می توانند آن را به نام خود ثبت کنند.

میرمسعودی تعداد خیرین مدرسه ساز گیلان را ۳۴۸ نفر ذکر کرد که ۹۶ بانو نیز جزو این افراد هستند که تعهد تامین ۸ میلیارد تومان را برای اجرای اهداف انجمن را تقبل کرده اند و در طی ۷ ماهه امسال حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این این مقدار تحقق یافته است.

وی همچنین تالش را به دلیل دوری مسافت، صعب العبور بودن دارای بیشترین تعداد مدارس نیازمند نوسازی ذکر کرد.

در ادامه این مراسم نماینده گروه خیریه مهرگامان طی گزارشی از روند فعالیتهای ۳۵۴ روزه این جمع گفت: گروه ما از ۱۱ آبان سال گذشته و جمعی از لیساری های مقیم تهران، افراد محلی و تعدادی خیر غیر بومی ناشناس است که حتی نمی دانند لیسار در کجای نقشه جهان قرار دارد و تعدادشان به ۱۶۰ نفر میرسد.

رضا نوردوست از کمک به ۱۵ کودک تحت پوشش و ۱۶۷ دانش آموز لیساری سخن گفت و تصریح کرد: عزت و کرامت دانش آموزانی را که پول خرید لباس، کیف، کفش و کتاب را نداشتند حفظ کردیم و برای آنها امکان انتخاب هم فراهم نمودیم.

این خیر مدرسه ساز اضافه کرد: از قدرت بازاریابی خود برای جلب مشارکتها استفاده کردم و این اولین تجربه ساخت مدرسه برای گروه است که از نوشتن نام خیریه بر روی تابلو آن اجتناب شد.

وی همچنین اختصاص ساختمان قدیمی مدرسه را برای فعالیتهای نوآورانه چون پرورش قارچ را یک حرکت نوآورانه توصیف کرد که می تواند مفهوم کارآفرینی را از هم اکنون به کودکان بیاموزد.

نوردوست در پایان خواستار انجام تمام تعهدات سازمان نوسازی مدارس گیلان برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز این مدرسه شد.

گفتنی است دبستان مهرگامان با ۲ کلاس و یک دفتر، ۱۵ دانش آموز در ۴ پایه دارد که با یک مدیر آموزگار اداره میشود و پیش از نوسازی، تقوی نام داشت.

 

Share