امام جمعه موقت رشت:

خودشان را می‌کشند تا از برجام خارج شوند | حادثه لاس وگاس آبرویی برای آمریکا باقی نگذاشت

امام جمعه موقت رشت خطاب به سران آمریکا گفت: شما چه از برجام خارج شوید چه نشوید جمهوری اسلامی مسیر خود را ادامه می‌دهد و از هیچ دشمنی هراس ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین یوسف صدیق‌عربانی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه رشت با اشاره به لزوم حفظ تقوا اظهار داشت: هرمقدار به خداوند تکیه کنیم خداوند دست ما را می‌گیرد و ما را قانع می‌کند.

وی ضمن تشریح اخلاق حسینی و مقاومت زینبی عنوان داشت: قرآن کریم اهل بیت (ع) را به‌گونه‌ای معرفی می‌کند که دشمن به‌دلیل زیبایی زندگی اهل بیت، آنان را به شهادت رسانده است و طبق تفسیر قرآن کریم تا امام زمان(عج) ادامه پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسین (ع) می‌گذرد و می‌بینیم عشق الهی و خدایی امام حسین (ع) چنان در دل‌ها نفود کرده است که مردم کماکان برای ایشان عزاداری می‌کنند و ما این را برای هیچ پادشاه و صاحب مقامی در تاریخ نداریم.

صدیق‌عربانی با اشاره به نفسیر شعار “هیهات من الذله” خاطرنشان کرد: امروز این شعار الگویی برای جهانیان شده است و قلدرها و مستبدان جهان با همین شعار در حال نابودی هستند.

امام جمعه وقت رشت ضمن اشاره روایتی از امام حسین (ع) ابراز داشت: در فرهنگ عاشورا و سیره زندگی حسینی، مرگ در سایه عزت و وقار بهتر از زندگی در جوار ظلم و جور و ستم است.

وی با بیان اینکه امام حسین از رسول الله (ص) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) و برادرشان امام حسن مجتبی (ع) الگوبرداری می‌کردند گفت: امام حسین (ع) ۱۰ سال امامت کردند و در سال آخر عمرشان علیه فساد و بی دینی‌های یزید قیام کردند تا با خونشان اسلام را احیا کرده و زنده نگه‌ دارند.

صدیق عربانی اظهار داشت: امام حسین (ع) به همه مسلمانان آموخت که چه کسی شایسته است و باید رهبری مسلمانان را در اختیار بگیرد و طبق فرموده حضرت علی (ع) چنین فردی نباید سازشکار و طمعکار باشد.

وی با بیان اینکه امروزه تمام دنیا به آزادگی امام حسین (ع) اذعان دارند گفت: امروز شاهد هستیم در اروپا و آمریکا حتی مسیحیان و غیرمسلمانان نیز برای سیدالشهدا (ع) عزاداری می‌کنند و دشمن بداند که نمی‌تواند این نور را خاموش کند.

صدیق عربانی با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام حسین (ع) عنوان داشت: امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت افرادی هستند که تمام دل‌ها را با رفتار خود جذب راه راست و حقانیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: اگر دشمنان، امام حسین (ع) و خاندان مطهرشان را به شهادت رساندند تا آنان را نابود کنند، امروز می‌بینم که این دشمنان نتواستند مقام و عزت و مجد اهل بیت را از بین ببرند زیرا این مقام را خداوند به آنها عطا کرده است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به جایگاه حضرت زینب کبری (س) و خطبه‌های ایشان در کوفه و شام اعلام داشت: اقتدار این بانوی بزرگوار به‌قدری بود که در اوج مصیبت فرمودند چیزی جز زیبایی ندیدیم.

صدیق عربانی همچنین در خطبه‌های دوم نمازجمعه رشت با اشاره به لزوم عزاداری صحیح برای اهل بیت (ع) اظهار داشت: استفاده از طبل‌های بزرگ و استفاده از آهنگ‌ها و اشعار نامناسب جایگاهی در عزاداری اهل بیت ندارد.

امام جمعه موقت رشت ضمن تقدیر از عزاداری مردم اهل سنت استان گیلان در ایام محرم عنوان داشت: در ایام دهه اول محرم شاهد بودیم که اهل سنت گیلان باشکوه و عظمت عزای سیدالشهدا (ع) را برگزار کردند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های نیروی انتظامی و صدا و سیما در ایام دهه اول محرم گفت: از این دو نهاد کمال تشکر را داریم که در ایام دهه اول محرم با تمام توان به خدمت‌رسانی و انعکاس شکوه مراسمات عزاداری مشغول بودند.

صدیق عربانی با بیان اینکه نمی‌توان شیطنت‌های شیطان بزرگ آمریکا و دیگر دشمنان را فراموش کرد افزود: دشمنان دارند خودشان را می‌کشند تا از برجام خارج شوند اما ما می‌گوییم شما تعهد دادید و موظف هستید به تعهدات خود پایبند باشید.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمن در تلاش است ایران را در زیر فشار تحریم‌ها از پا در بیاورد افزود: شما چه از برجام خارج شوید چه نشوید جمهوری اسلامی مسیر خود را ادامه می‌دهد و از هیچ دشمنی هراس ندارد.

وی با اعلام اینکه مردم ایران به مرگ هیچ انسانی راضی نیستند اظهار داشت: حادثه تروریستی لاس وگاس آبرویی برای ترامپ و آمریکا باقی نگذاشت و افکار عمومی و مردم آمریکا بدانند که این اتفاق حاصل پرورش تروریست توسط خود آمریکا است.

Share