همزمان با اجرای طرح پاکسازی معابر شهری

حضور فعال سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در ایام تاسوعا و عاشورا+ تصاویر

طرح پاکسازی معابر شهری از زباله با مشارکت این سازمان و حضور همه جانبه اعضای موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت از حضور فعال این سازمان برای فرهنگسازی زیست محیطی و مدیریت پسماندها در آیین عزاداری مردمی تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
علیرضا حاجی پور در این باره گفت: همزمان با برگزاری عزاداریهای تاسوعا و عاشورای حسینی این سازمان با اجرای طرح پاکسازی معابر شهری با همکاری موسسه ی زیست محیطی “سرزمین ایده آل ما” اقدام کرد که با استقبال گرم و پرشور مردم روبه رو شد.
وی گفت: به همت سازمان مدیریت پسماندها، ایستگاه صلواتی پاکبانان شهرداری رشت در پیاده راه هسته مرکزی شهر نیز با حضور فعال پاکبانان پرتلاش شهرباران برپا شد و با توزیع چای، نبات و خرما به عزاداران، به ساحت مقدس آقا اباعبدالله الحسین(ع) عرض ارادت گردید.
حاجی پور با اشاره به استقبال شهروندان، مسوولان و مدیران شهری از برپایی ایستگاه صلواتی پاکبانان گفت: سنت حسنه و نیکوی نذری اگر توام با رعایت اصول و ‌مقررات زیست محیطی باشد بسیار ارزشمندتر خواهد بود.
وی با قدردانی از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در انجام تبلیغات محیطی و اطلاع رسانیهای رسانه یی برنامه های یادشده اعلام کرد: هر چند برخیها ممکن است بدون توجه به اصول زیست محیطی با ریختن ظروف و لیوانهای یکبار مصرف در معابر مختلف شهری مشکلات زیست محیطی ایجاد کنند اما شهروندان رشت در این دو روز نشان دادند که با آگاهی از این‌مسائل به فکر پاکبانان شریف شهر خود هستند و با آنها در پاکسازی معابر شهر همکاری می نمایند.
علیرضا حاجی پور تاکید کرد: امسال تبلیغات محیطی، فضاسازیهای رسانه یی و فعالیتهای فرهنگی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در دهه ی اول ماه محرم بیسابقه بوده و ما با این اقدامات برای فرهنگسازی در حفاظت از محیط زیست شهری و آگاه نمودن قشرهای مختلف جامعه علاوه بر این طرح پاکسازی معابر شهری را اجرا کردیم.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت همچنین گفت: در اجرای برنامه ها، جلوه هایی زیبا از حضور بسیاری از خردسالان، کودکان و نوجوانان در کنار افراد مسن و خانواده هایشان مایه دلگرمی ما بود که نمونه یی از مشارکت مردمی در اجرای یک طرح شهری را به نمایش گذاشتند.
حاجی پور در پایان از همراهی و همکاری سرپرست شهرداری رشت، رئیس و اعضای محترم شورای شهر ، مدیران شهری و گروههای مردم نهاد در اجرای موفق این برنامه ها قدردانی کرد و از رسانه های گروهی به دلیل بازتاب گوشه هایی از این همکاری گروهی تشکر نمود.
گوشه هایی از همکاری گروهی در روز عاشورا ی حسینی را در تصاویر زیر مشاهده میکنید

گوشه هایی از این همکاری گروهی را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

Share