دکتر علی افتخاری

جریان اصلاحات در گیلان به اصلاح نیاز دارد | رهبر اصلاح طلبی استان الیاس حضرتی است

رئیس ستاد ورزش دکتر روحانی در گیلان گفت: امیدوارم مسئولان ارشد استان به درخواست ها و سهم خواهی های فرصت طلبان ترتیب اثری ندهند و همه فکر و ذهن خود را بر ای خدمت به مردم زحمتکش استان قرار دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تغییر استاندار گیلان و حضور دکتر سالاری ( استاندار پیشین بوشهر) در استان گیلان، برگزاری بازی های آسیایی داخل سالن در کشور ترکمنستان و بررسی رفتاری اصلاح طلبان گیلان از مهمترین موضوعات قابل بحث در گفتگو با دکتر علی افتخاری از اعضای اولیه اصلاح طلبان گیلان، رئیس ستاد ورزشی دکتر روحانی در استان و مشاور عالی کمیته ملی المپیک بود.

وی در گفتگو با «سوال جواب» با بیان اینکه استاندار گیلان قدر مسلم با همکاری و مساعدت نمایندگان، دکتر نوبخت (معاون گیلانی رئیس جمهور) و همدلی همه دلسوزان استان می تواند در توسعه و رونق استان موفق شود گفت: ما باید مانند مردم بوشهر با همسان سازی فرهنگی و رفتاری مانند زمانی که مهندس صوفی از گیلان در آنجا استاندار بود، ادب، احترام و مهمان نوازی گیلانیان را در سطح کشور جلوه دهیم و با حمایت از آقای دکتر سالاری برای توسعه و ترقی استان یار و یاور وی باشیم.

دکتر افتخاری افزود: در شرایط فعلی ماجرای بومی و غیربومی معنایی ندارد و حتی اگر بخواهیم به این واژه درصدر اسلام بپردازیم و تاریخ انصار و مهاجرین را مطالعه کنیم پیامبر گرامی اسلام نخستین غیر بومی تاریخ اسلام به حساب می آید؛ پس باید بدور از هرگونه الفاظ تفرقه افکنانه به وحدت رسیده و با رفتار اسلامی و دینی خود فضا را برای کار و تلاش مهیا کرده و برای آبادانی گیلان گام برداریم.

رئیس ستاد ورزش دکتر روحانی در استان گیلان اظهار داشت: به طور مستقیم آقای دکتر سالاری را نمی شناسم، اما کارشناسان اقتصادی و ورزشی بوشهر اعلام داشته اند که ایشان در طول تصدی استانداری بوشهر بسیار موفق عمل کرده و ضمن استفاده از خرد جمعی و بهره بردن از نظر کارشناسان، اعتقاد راسخی به همفکری، تعامل و اندیشه ورزی دارد.

وی یادآور شد: از آقای سالاری در استان بوشهر به عنوان یک استاندار ورزشدوست نام می برند و قطعا ایشان در گیلان نیز در همین زمینه موفق و قوی عمل خواهند کرد و البته این زمانی ضمانت اجرایی دارد که گیلانیان با وی همکاری کنند و نسبت به سهم خواهی عده ای تمامیت خواه بی تفاوت و به شایسته سالاری روی آورند.

دکتر افتخاری در ادامه با بیان اینکه متاسفانه جریان اصلاح طلبی در گیلان از ریل اصلاحات خارج شده و برخی فرصت طلب ادعای اصلاح طلبی می کنند اَظهار داشت: اصلاح طلبان واقعی یا سکوت کرده اند و یا به انزوا کشانیده شده اند؛ ضمن اینکه برخی از احزاب سیاسی گیلان که فقط یک نفر عضو دارند و در رابطه با جریان اصلاحات هم بیانیه می دهند، متاسفانه سهم خواهی هم می کنند!

رئیس ستاد ورزش دکتر روحانی در گیلان گفت: امیدوارم مسئولان ارشد استان به درخواست ها و سهم خواهی های فرصت طلبان ترتیب اثری ندهند و همه فکر و ذهن خود را بر ای خدمت به مردم زحمتکش استان قرار دهند؛ چون اعتقاد دارم اصلاح طلبان واقعی گیلان مردم استان هستند و رهبر جریان اصلاح طلبی استان نیز آقای الیاس حضرتی می باشد.

افتخاری اضافه کرد: آقای حضرتی، دکتر فیاض زاهد، محسن باقری، هرمز ربانی، احمد یوسفی، محمد محمودیان؛ غفار یوسفی، مهندس رسایی، مرحوم بلوکی، اسماعیل حسینی، محسن تطهیری، محمود باقری و محمد عنایت شعار و اینجانب از اولین اصلاح طلبان استان بوده ایم و برخی از افراد بعدا در دقیقه نود و وقت های اضافی به جمع اصلاح طلبان پیوسته اند که البته امروز این افراد هیچ گونه ادعا و یا سهم خواهی ندارند و متاسفانه فقط عده ای فرصت طلب ادای اصلاح طلبی درآورده و چوب لای چرخ حرکت دولت می گذارند و در مجموع اعتقاد دارم جریان اصلاح طلبان در گیلان به اصلاح نیاز دارد!

عضو فدراسیون جهانی کشتی همچنین در خصوص بازی آسیایی داخل سالن آسیا نیز گفت: خوشبختانه کاروان ورزشی کشور مان در این مسابقات موفق عمل کرد و پس از ترکمنستان میزبان و چین به مقام سومی آسیا دست یافت.

دکتر افتخاری با بیان اینکه کشور ترکمنستان میزبان موفقی برای این مسابقات بود گفت: اینجانب سه بار برای توزیع مدال های بر روی سن رفتم و در دو وزن کشتی آزاد و فرنگی و یک وزن کشتی پهلوانی مدال قهرمانان را به گردن آنها آویختم.

عضو هیات سرپرستی کاروان ورزشی کشورمان در پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا یادآور شد: امیدوارم با عزمی راسخ و توجه به زیر ساخت های ورزش گام های موفق آمیزتری را در ورزش آسیا و جهان برداریم و به مدارج بالاتری دست یابیم.

Share