مرگ گودک پس از به کما رفتن

توضیحات معاون اجتماعی بهزیستی گیلان در مورد قتل اهورا

جعفری گفت: پرونده قضایی کودک آزاری اهورا توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رشت پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در مورد قتل اهورا توضیح داد.

 دکتر رضا جعفری، در خصوص قتل کودک ۲.۵ ساله رشتی که همه مردم را متاثر کرده است، گفت: انتظامات بیمارستان پورسینای رشت  ۲۲ مهرماه به اورژانس اجتماعی –  ۱۲۳ – اعلام کرد کودکی به نام اهورا قاسمی ۲.۵ ساله به علت ضربه مغزی در کماست، و ظاهرا کودک‌آزاری رخ داده لذا تیم اورژانس به این بیمارستان اعزام شد.

وی افزود: طی مصاحبه‌ای که با پزشک بخش ترومای بیمارستان پورسینا انجام گرفت، مشخص شد که کودک بعلت ضربه شدید، دچار خونریزی مغزی شده است؛ هم‌چنین طی عکسبرداری از بدن کودک محرز شد که ریه کودک به علت نامعلومی به شدت آسیب دیده است.

جعفری در ادامه با یادآوری شرایط وقوع زمان کودک آزاری با بیان این مطلب که مادر کودک گفته که  زمان وقوع حادثه در منزل حضور نداشت، به مصاحبه‌ انجام شده با ناپدری اهورا نیز اشاره کرد و گفت: بنا بر ادعای مجتبی قربانزاده ناپدری اهورا، کودک زمان رفتن به سرویس بهداشتی، تعادل خود را از دست داده و محکم به زمین خورده و ضربه مغزی شده است.

وی تصریح کرد: ناپدری اهورا از ازدواج اول خود که منجر به طلاق شده هم یک دختر ۲.۵ ساله دارد که حضانتش با همسر اولش است.

جعفری در پاسخ به سوال کارشناس اورژانس اجتماعی در خصوص جدایی ناپدری اهورا از همسر اول خود گفت که علت جدایی ‌به دلیل اعتیاد همسرش بوده است.

وی گفت: بعد از شنیدن این اظهارات، کارشناس تیم اورژانس اجتماعی سریعا به بخش ترومای بیمارستان پورسینا مراجعه کرده و در خصوص وقوع تعرض جنسی از پزشک بیمارستان، خواستار معاینه و آزمایشات مربوطه شد که طی معاینه، وقوع کودک آزاری جنسی تایید شد. متاسفانه بدلیل شدت و ‌عمق آسیب، اهورا پس از ساعاتی که در کما بود، فوت کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان اضافه کرد: گزارش پرونده توسط کارشناس تیم اورژانس به معاون دادسرای عمومی و انقلاب رشت ارائه شد و گزارش مربوطه به شعبه ۶ بازپرسی سپرده شد.

جعفری گفت: پرونده قضایی کودک آزاری اهورا توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رشت پیگیری می‌شود.

Share