رئیس کل دادگستری گیلان

توسعه همراه با خیانت، فساد، رانت و تبعیض غیرپایدار است

رئیس دادگستری گیلان رسالت دستگاه قضایی را مبارزه با فساد اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: توسعه ای که همراه با سلامت، شفافیت و پاکی باشد، توسعه پایدار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، احمد سیاوش پور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه قضایی مانند سایر ارکان نظام موضوع اقتصاد به ویژه در بخش اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های کشور می داند، اظهار کرد: حجم پرونده های قضایی ناشی از معضلات و کمبودهای اقتصادی است.

وی دستگاه قضایی را همگام با مدیران استان دانست و افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مربوط به همه قوای کشور است و قوه قضاییه سهم بسزایی دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان اقتصاد مقاومتی را به معنی انجام دادن کارهای بزرگ با حداقل های موجود دانست و تصریح کرد: اجرای پروژه ها با استفاده از اعتبارات ابلاغی مصداق اقتصاد مقاومتی و کار جهادی نیست لذا می طلبد مدیران با عزم راسخ کارها را پیش ببرند.

سیاوش پور با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در راستای اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت قانون می توان به نحوی عمل کرد که توقفی در چرخه تولید استان ایجاد نشود. در این راستا بخش نامه هایی ابلاغ کردیم مبنی بر اینکه در اجرای احکام تا حد امکان از تعطیلی یک واحد تولیدی جلوگیری شود.

این مقام مقضایی خاطرنشان کرد: از برخورد قضایی با مدیری که در مسیر غیر قانونی حرکت می کند، راضی نیستیم، زیرا خسارت ملی است لذا قبل از این اتفاق، تذکر و هشدار می دهیم و اگر بعد از تذکرات انحراف وجود داشته باشد، برخورد می کنیم.

وی رسالت دستگاه قضایی را مبارزه با فساد اقتصادی و اجتماعی دانست و یادآور شد: اگر دستگاه قضایی با فساد برخورد نکند، جامعه باید اعتراض کند. قطعا در این راستا به جز قانون هیچگونه جهتی بر ما تاثیرگذار نیست.

رئیس کل دادگستری گیلان خواستار حرکت در مسیر سالم و عمل به تکلیف شد و تاکید کرد: توسعه ای که همراه با سلامت، شفافیت و پاکی باشد، توسعه پایدار است؛ در غیر این صورت، توسعه همراه با خیانت، فساد، رانت و تبعیض پایدار نخواهد بود.

Share