در جلسه امنیت مدیریت بحران مطرح شد

تمام نیروهای شهرداری تالش در آماده‌باش هستند | مرخصی‌ها تا اطلاع ثانوی لغو شد

شهردار تالش گفت: تمام نیروهای شهرداری تالش تا پس از عاشورای حسینی در آماده باش به سر میبرند و مرخصی ها تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  فرماندار تالش در جلسه امنیت مدیریت بحران گفت: پیش بینیهای هواشناسی حکایت از بارش های شدید، وزش باد و احتمال طغیان رودخانه ها دارد که می تواند خسارتهایی را وارد نماید.

سید عیسی مهدوی با بیان پراکندگی جمعیت در نقاط کوهستانی، کوهپایه ها و جلگه خواستار هوشیاری بیشتر مسوولین برای خدمات رسانی شد و بر بکارگیری تمام امکانات دولتی، بخش غیر دولتی و کمکهای داوطلبانه مردمی را برای مدیریت در اینگونه موارد تاکید کرد.

وی وزش باد شدید و احتمال قطع جریان برق را یادآور شد و گفت: تمام اقدامات از قبیل شاخه زنی و قطع درختان پر خطر که تهدیدی برای امنیت انرژی محسوب می شوند باید هر چه زودتر صورت گیرد.

فرماندار تالش ضمن بیان احتمال طغیان رودخانه ها از کلیه مسولان محلی خواست تا خطرات تردد در حاشیه رودخانه را گوشزد نمایند و ضمن جلوگیری از اقامت مسافران بین راهی، دامداران را از نگهداری دام در اینگونه اماکن آگاه نمایند.

مهدوی با بیان لزوم اطلاع رسانی به مردم گفت: ادارات دولتی با اطلاع رسانی صحیح و به دور از هیاهو می بایستی ضمن انجام کارهای خود از ایجاد استرس و پریشانی جامعه پرهیز کنند.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه های جمعی در چنین مواردی خواستار بیان بدون حاشیه واقعیتها شد.

فرماندار تالش استقرار گروه های راهداری، امداد و نجات هلال احمر، اداره برق، گاز، اورژانس را در نقاط احتمالی یادآور و خواستار توجه به جمعیت ساکن در نقاط کوهستانی شد.

مهدوی با اشاره به وسعت تالش اظهار کرد: که بخش حویق در شمال این شهرستان در صورت قطع ارتباط با مرکز شهرستان می تواند از کمکهای شهرستان بندرآستارا استفاده نماید.

مرخصی‌ها تا اطلاع ثانوی لغو شده است

شهردار تالش نیز از آمادگی این سازمان برای مقابله با وقوع هرگونه بحرانی خبر داد و با اشاره به همجواری با رودخانه کرگانرود اظهار کرد: تمام سردهنه ها و انهاری که از داخل شهر تالش عبور می کنند پیش از جلسه امروز بسته شده تا از ورود احتمالی آب رودخانه به داخل شهر جلوگیری شود.

رامین باباپور افزود: ساماندهی بستر این رودخانه پیش از آغاز پاییز انجام شده و هرگونه حرکات رودخانه به صورت دایمی رصد می شود.

وی از جمع آوری نخاله، انجام شاخه زنی، لایروبی انهار سخن گفت و افزود: تمام نیروهای شهرداری تالش تا پس از عاشورای حسینی در آماده باش به سر میبرند و مرخصی ها تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

باباپور همچنین گفت: تجهیزات فردی نیروها تحویل آنها شده است تا میزان آمادگی به ۱۰۰ درصد برسد.

وی لکه گیری اضطراری چاله ها و نقاط کنده کاری از جمله اگو شهری را از اقدامی خواند که می تواند از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری نماید.

شهردار تالش تز تغییر نگرشهای سازمان متبوعش سخن گفت و افزود: طی آن واحد آتش نشانی اقدامات آموزشی چهره به چهره را از دو روز پیش برای آگاهی مردم آغاز کرده است.

باباپور بکارگیری توان بخش خصوصی را از تمهیدات پیش بینی شده شهرداری تالش برای حوادث احتمالی بیان کرد و جاگذاری خودروهای امدادی در نقاط مختلف و پیش از هرگونه حادثه احتمالی از جمله کارهایی برشمرد که در دستور کار قرار دارد.

Share