امام جمعه لنگرود

ترامپ خدمت بزرگی به مردم ایران کرد | اگر مسکن مهر مسخره بازی بود پس مسکن اجتماعی چه شد؟

سلیمانی تصریح کرد: ترامپ خدمت بزرگی به مردم ایران کرد زیرا ما در شرایطی بودیم که نیاز به اتحاد داشتیم و با این ادعاهای سخیف مارا باهم منسجم تر کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه نماز جمعه لنگرود با بیان اینکه بسیاری از اختلافات و جلوه های بداخلاقی در جامعه به دلیل زبان خشونت است، افزود: همین زبان خشونت باعث جدایی زن و مرد در جامعه است و لسان لطیف میتواند باعث پایداری خانواده شود.

امام جمعه لنگرود درباره ویژگی های عاشورایان حضرت سیدالشهدا گفت: یکی از خصوصیات آن ها سرعت و شتاب در راه جهاد بود و قرآن کریم ویژگی یاران آن حضرت را یسارع فی الخیرات نامیده است.

وی نوع دیگری از سرعت و شتاب را عجله در کفر نامید و گفت: بسیاری از زنان هنوز از کشور خارج نشده اند کشف حجاب میکنند و با سری برهنه وارد کشوری دیگر میشوند و این همان عجله در کفر است.

سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه نیز اظهار کرد: طبق فرمایش امام هر گرفتاری ای که ملت ایران و ملل مسلمین دارند از اجانب و آمریکاست، ملل اسلام از اجانب عموما و از آمریکا خصوصا متنفر است، این اجانب اند که مخازن پرقیمت زیرزمینی مارا به یغما میبرند، این آمریکاست که با ملت ایران و ملت اسلام معامله وحشی گری میکند.

وی افزود: اظهارات چاله میدانی و وقیحانه رئیس جمهور آمریکا نشان داد سلطه طلبی امریکا برای تضعیف جمهوری اسلامی ادامه دارد.

سلیمانی با تاکید برسخنان امام خامنه ای در خصوص فریب نخوردن مکر دشمن گفت: کسی نگوید ترامپ دلال یا تاجر و دیوانه است بلکه رئیس جمهور آمریکا بسیار هوشمندانه وارد عمل شد.

امام جمعه لنگرود افزود: مشکل امریکا با ما مشکل هسته ای و برجام نیست بلکه مشکل آن ها با انقلاب ما و سد پولادین ملت سلحشور ایران است و آن ها اظهار میکنند که دنبال تغییر رژیم هستند و گمان میکنند یک عده برای تغییر رژیم صف کشیده اند درحالی که ملت ایران با وجود تمام مشکلات و تحریم ها رو آرمان ها و مبانی انقلاب خود ایستاده اند.

وی تصریح کرد: ترامپ خدمت بزرگی به مردم ایران کرد زیرا ما در شرایطی بودیم که نیاز به اتحاد داشتیم و با این ادعاهای سخیف مارا باهم منسجم تر کرد.

سلیمانی با تقدیر از اظهارات رئیس جمهور در واکنش به سخنان ترامپ گفت: سگ زرد برادر شغال است و اروپا هم مثل آمریکا است. آمریکا زبانش زبان چماق است و این یعنی سیاستش تهدید است درحالی که اروپا زبانش زبان هویج است و با زبان تطمیع سخن میگوید و خواهش ما این است که دولت مراقب نقش چماق و هویج آمریکا باشد. همانطور که آمریکا در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیست به اروپا هم دل نبندید که هر دو با یک مبانی و یک منفعت برای جمهوری اسلامی نقشه کشیده اند.

مسکن اجتماعی چه شد؟

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درخصوص ازواج جوانان و مشکل مسکن نیز اظهار کرد: چرا در کشور ما نباید هیچ نظارتی بر نرخ کرایه خانه ها باشد و مالک هر قیمتی که دلش بخواهد از مستاجر میگیرد و این خلا قانونی باید پر شود. چطور بعضی از فراکسیون ها مساله ازدواج برایشان حساس است که سن ازدواج دختران را به ۱۸سال برسانند اما نمی‌توانند برای جوانان بی خانمانی که به دنبال مسکن هستند تا یک قوطی کبریت پیدا کنند و در آن تشکیل خانواده دهند قانون وضع کنند.

سلیمانی در خصوص مسکن مهر نیز گفت: مسکن مهر طرح خوبی بود اما یک عده دلال و بی وجدان آمدند و کام مردم را تلخ کردند. قرار بود طرح مسکن اجتماعی اجرا شود اما کجاست؟! وزیر راه و شهرسازی از منتقدین اصلی مسکن مهر است و گفت همه اش مسخره بازی بود. سوال من این است که طرح شما در مجلس چیست؟ شماهایی که ادعا میکنید همه اش مسخره بازی بود و مسکن مهر را با خاک یکسان کردید خب جایگزینی برای آن بیاورید.

Share