شهردار رشت خبر داد:

تجهیز و مناسب سازی شهر برای استفاده معلولان در آینده نزدیک

دکتر مسعود نصرتی اذعان داشت: در کشور ما با وجود آیین نامه های متعدد در راستای مناسب سازی محیط برای استفاده معلولین و جانبازان اما متاسفانه شهرها کمتر توانستند خود را به این امکانات و شرایط ویژه معلولین بهره مند سازند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان نشستی با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی، اسماعیل حاجی پور، احمد رمضانپور نرگسی، محمد حسن علیپور اعضای شورای اسلامی، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، محمد رفیعی دبیر پژوهش مجمع متخصصین گیلان، خسروی مسئول کتابخانه گویا و بریل ویژه نابینایان و جمعی از روشندلال شاغل در شهرداری رشت برگزار شد.

دکتر مسعود نصرتی اذعان داشت: در کشور ما با وجود آیین نامه های متعدد در راستای مناسب سازی محیط برای استفاده معلولین و جانبازان اما متاسفانه شهرها کمتر توانستند خود را به این امکانات و شرایط ویژه معلولین بهره مند سازند.

شهردار رشت با تاکید بر نگاه مدیریت شهری مبنی بر تجهیز شهری که پاسخگوی همه شهروندان باشد، تصریح کرد: در نگاه تخصصی و حوزه بین الملل شهری که نتواند قابلیت و توان خدمات رسانی به همه شهروندان چه کودک، چه میانسال، چه سالمند و چه معلولین و جانبازان را داشته باشد    معلول است

وی افزود: این روز فقط برای بیان حرفهای خوب و زیبا نیست بلکه باید با ارتقا انتظار اجتماعی یک اتفاق خوب را برای شهر رقم زد.

دکتر نصرتی با اشاره به مشکلات عدیده شهرداری از جمله پرداخت مطالبات پیمانکاران خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در کلیه حوزه های شهری باید در حوزه مناسب سازی شهر گام های مثمر ثمری برداشته شود.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت بهره مندی همه شهروندان از حقوق شهروندی یادآور شد: در آینده نزدیک شهرداری شرایط بهره مندی امکانات توسط معلولین و جانبازان چه در پارک ها، چه در حمل و نقل عمومی فراهم خواهد شد و علاوه بر آن شایسته است تا دیگر دستگاهها نیز برای تجهیز ادارات خود در راستای بهره مندی یکسان حقوق شهروندان برای همه اقشار جامعه را اقداماتی داشته باشند.

عصای سپید پرچم استقلال نابینایان است

 محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام زین العابدین(ع) اذعان داشت: سه تشکل فعال مجموعه معلولین در گیلان درصدد گسترش اهداف بلند هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تأیید نظر شهردار مبنی بر مناسب سازی شهر برای بهره برداری معلولین گفت: روشندلان ارجمند شهرما دوست دارند تا مانند دیگر شهروندان همه کارهای خود از اخذ علمک گاز گرفته تا دسترسی به باجه های ATM و…را شخصا انجام دهند.

وی در ادامه عصای سپید را پرچم استقلال نابینایان خواند و افزود: امید است همه مسئولین با به رسمیت شناختن حقوق تمامی معلولان به ویژه روشندلان در تحقق مطالبات به حق آنان گام های بلندی بردارند.

در ادامه این نشست رئیس هیات ورزش نابینایان شهرستان رشت ضمن تبریک به دکتر نصرتی به عنوان شهردار رشت گفت: هیئت ورزشی نابینان با داشتن هفت رشته مخصوص آقایان و پنج رشته مخصوص بانوان متاسفانه فاقد هرگونه مکان ورزشی است.

جهانبخش عسکری با اشاره به عدم استفاده نابینایان از سالن­های ورزشی شهرداری در سه سال اخیر گفت: سالن ورزشی بانوان و چمن مصنوعی منظریه از جمله مکان هایی است که با حمایت مجموعه مدیریت شهری میتواند در اختیار روشندلان قرار گیرید.

ممتازی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن معلولین بینایی گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر مناسب سازی محیط شهری، راه اندازی یک دفتر هماهنگی با سمن ها در شهر از ضرورتهای جامعه هدف معلولین است.

دکتر رفیعی دبیر پژوهش مجمع متخصصین گیلان نیز اذعان داشت: با توجه به مشکلات عدیده شهر شایسته است تا خروجی ها و نتایج حاصله از این نشست ها در اختیار همه اعضای حاضر قرار گیرد.

Share