امام جمعه لنگرود

بیمارستان لنگرود دهه فجر افتتاح شود | ترامپ به دنبال باج خواهی و گرفتن امتیاز است

امام جمعه لنگرود در خصوص بازی با برجام توسط ترامپ گفت: این روزها ترامپ با باج خواهی و گرفتن امتیاز تهدید میکند که از برجام خارج میشوم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه لنگرود گفت: عده ای میگویند ما در خانه مریض داریم و مشکلات زیادی برای آمدن ما به نماز جمعه وجود دارد تکلیف ما چه میشود، در پاسخ به این سوال باید گفت همانطور که در روایات آمده امام صادق در جواب شخصی که نماز در مسجد النبی را از نگه داری بیمار ترجیح داده بود فرمود: قعود در کنار بیمار از نماز در مسجد النبی بالاتر است.

سلیمانی با اشاره به دو موضوع فقر و مرگ گفت: گاهی اوقات فقر نعمت است و انسان باید خدا را بابت نداده ها شکر کند، همانطور که امام صادق در صحیفه السجادیه میفرماید: خدایا تشکر من از تو بخاطر نداده هایت از داده هایت بیشتر است،گاهی خدا بعضی چیز هارا نمیدهد و انسان بعدها متوجه میشود که چه خیری در این بوده است.

وی افزود: امیرالمومنین گاهی به قبرستان میرفت و نگاه به قبرها میکرد و خطاب به اصحابش میگفت شما زمانی که از دنیا میروید میفهمید چه خبر است اما ما نرفته میدانیم چه خبر است.جوری زندگی کنید که نرفته بدانید که در عالم برزخ چه خبر است.

امام جمعه لنگرود علاوه بر تشریح شخصیت یکی بزرگان کربلا و صحابه وفادار امام حسین به نام انس بن حارص گفت: عده ای افراد بیسواد می‌گویند امام حسین(ع) نمی‌داست که چگونه به کربلا میخواهد بیاید، درحالی که انبیا و اوصیا از آینده اطلاع داشتند همانطور که حضرت عیسی یاران خود را جمع میکرد و خطاب به آن ها میگفت که بر قاتلان حسین لعن بفرستید.

وی در ادامه افزود: حسین و یارانش ظرفیت علم به آینده را داشتند ولی اگر به ما انسان ها بگویند که چند روز دیگر از دنیا میرویم دیگر از خانه بیرون نمی آییم و حاضر نیستیم سر از سجاده برداریم چون ما ظرفیت آن را نداریم و خودمان را آماده نکرده ایم.

سلیمانی در خصوص منشا پیدایی شیعه گفت: یک نوع شیعه، شیعه خداست و نوع دیگر شیعه شیطان است. ما مخالف کسانی هستیم که میگویند شیعه پیدا شده است، شیعه منشا پیدایی ندارد. شیعه همزمان و همزاد با رسالت است و این شیعه را کسی به وجود نیاورده است.

وی در ادامه افزود باید شیعه حقیقی را با اعتقادات و رفتارمان ابتدا برای خود و خانواده و سپس برای جهانیان آوازه اش را عالم گیر کنیم.

سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه در خصوص سخنرانی دکتر روحانی در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها گفت: ایشان با تمسک از آیه ۵۶ سوره انفال از برجام دفاع کردند و گفتند براساس این آیه مشرکین بارها نقض عهد کردند ولی پیامبر بر عهدش ماند، ایشان با استفاده از همین آیه مدعی شدند که اگر برجام نقض شود ما نباید آن را نقض کنیم ولی این برداشت، برداشت یک سویه است و فی الجمله درست است اما باید به فضای کلی آیه دقت کرد این سخن از باب مقدمه درست است اما از باب نتیجه گیری باید آیات بعد را هم بخوانیم. تنها کافیست به دو ایه بعد آیه ۵۸ انفال مراجعه کنیم که خداوند میفرماید: ای پیغمبر اگر ترس از توطئه داری، اگر ترس از نقض عهد و دشمنی داری تو در این نقض عهد پیشگام باش. جواز انعقاد پیمان و ضرورت مقابله به مثل پیمان شکنان هر دو مکمل یکدیگرند و این دو به تنهایی تاثیری ندارند.

امام جمعه لنگرود در خصوص بازی با برجام توسط ترامپ گفت: این روزها ترامپ با باج خواهی و گرفتن امتیاز تهدید میکند که از برجام خارج میشوم.

وی در خصوص تهدید آمریکا به قراردادن نام سپاه در گروه های تروریستی گفت: امریکا نمیتواند یک کشور مستقل که در حوزه دفاعی حرف برای گفتن دارد را ببیند و این دشمنی عادی است.تمام استراتژیست های منطقه و مخصوصا آنهایی که در واشنگتن هستند اعتقاد دارند که اگر سپاه پاسداران نبود غرب آسیا مانند یک بسته انفجاری در دست های داعش بود. آنها نتوانستند داعشی که خود بوجود آوردند و خود آن ها را حمایت کردند حفظ کنند. به تعبیری رهبری حق دارند که عصبانی باشند ولی این عصبانیت ذره ای در عزم و اراده و استقامت جان بر کفان سپاه پاسداران تاثیر نخواهد داشت.

سلیمانی تصریج کرد: امیدواریم این حرف های خوب و سازنده ادامه داشته باشد همانطور که حرف های خوب زمان و مکان ندارد، اینگونه نباشد که در یک دوران محکوم کنیم و در دوران دیگر حمایت.

وی گفت: امروزه حرف هایی در داخل می‌‌شنویم که آقای ترامپ دیوانه است و افرادی معتقدند چون دیوانه است نباید با او در افتاد و او را عصبانی کرد اما آیا واقعا اینچنین است؟؟چطور آقای ترامپ دیوانه است اما هر اقدامی که تاکنون انجام داده باج خواهی و امتیازگیری است. مردم آگاه باشند که این ها ترفند است تا رعب و وحشت را در میان مردم بوجود اورند. بازی با برجام و خروج از آن به ضرر آمریکاست و نباید اینگونه باشد که منتظر بمانیم تا امریکا از برجام خارج شود و بعد آن را محکوم کنیم، الان زمان محکوم کردن است.

امام جمعه لنگرود در واکنش به هجمه های وارده به رئیس قوه قضائیه گفت: کسانی که طرفدار فساد و باند بازی هستند از اقتدار قوه قضائیه هراس دارند. در همین استان گیلان چقدر فساد زیاد است و رسانه ای میشود و کسی هم نیست که علیه این فاسدها قیام کند.

سلیمانی به روند کند ساخت بیمارستان لنگرود نیز اشاره کرد و گفت: چرا وزارت بهداشت یک دفعه روند خوب ساخت بیمارستان را متوقف کرد؟

وی در پایان از مسئولین خواست که در دهه فجر این بیمارستان افتتاح شود زیرا بیمارستان موجود با فضای قدیمی و کوچک جوابگوی مردم نیست.

Share