آراسته و پورعلی مطرح کردند

بیشترین واحدهای تولیدی در رشت و کمترین در ماسال قرار دارند | گیلان توان صنعتی شدن را دارد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بیشترین واحدهای تولیدی در شهرستان رشت و کمترین در ماسال قرار دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمد آراسته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در آئین معارفه فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در مدت شش ماهه نخست سال جاری ۶۰۴ فقره جواز صادر شده است، یادآور شد: کل مجوز صادره نیز یک هزار و ۹۷۷ مورد بوده که بیشترین آن مربوط به شهرستان رشت با ۴۲ درصد و کمترین در رضوانشهر با ۱ درصد بوده است.

آراسته تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در سال ۹۵ را ۲۰۲ فقره با سرمایه گذاری بالغ بر هزار و سی وچهار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست امسال ۱۱۶ پروژه با سرمایه گذاری ۳۳۷ میلیارد تومان و اشغالزایی ۱۳۷۶ نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین واحدهای تولیدی در شهرستان رشت و کمترین در ماسال قرار دارند، گفت: در حوزه معدن این سازمان در سال گذشته ۲ واحد پروانه اکتشاف صادر کرده است و میزان مواد استخراج شده در سال ۹۵، نیز ۳ میلیون تن بود.

آراسته در پایان گفت: طرحهای نیمه تمام بزرگی داریم که نیازمند حمایتهای دولت است و انتطار داریم واحدهای تعطیل نیز به همت مسئولین و نمایندگان بار دیگر بازگشایی شوند.

گیلان توان صنعتی شدن را دارد

فرحمند پورعلی رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه این جلسه اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب همیشه به این علت که استانی سرسبز بودیم به استانمان  از نظر صنعتی توجه نشد.

وی گفت: گیلان توان صنعتی شدن را دارد و باید همه تلاش کنیم تا چرخ صنعت در گیلان راه اندازی شود و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

پورعلی افزود: حمایت از سرمایه گذار بسیار مهم است. گیلان با توجه به محیط زیست وکمبود آب باید دارای نقشه راه صنعت باشد و از این طریق میتوانیم سرمایه گذار مناسب برای استان جذب کنیم.

Share