در یازدهمین جلسه شورای شهر انزلی

بازار انزلی به مکان قبلی خود برمی‌گردد | میراث فرهنگی باید انعطاف پذیری داشته باشد

یازدهمین جلسه شورای شهر بندر انزلی با غیبت یک عضو شورا شهر و حضور شهردار با دستور جلسه تایید صورت جامع درآمد و هزینه شش ماه شهرداری، نامه شهرداری در خصوص اصلاح ماده ۱و۲ ردیف بودجه سال ۹۶ با توجه به تصویب اساسنامه سازمان مدیریت حمل و‌ نقل شهری برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر احمدی فرد، رییس شورای شهر بندر انزلی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه معضلات بسیاری در شهر داریم اظهار کرد: هنگامی که شهردار جدید شهرداری را تحویل گرفت در خزانه شهرداری فقط دو میلیون تومان وجود داشت این در حالی است که میلیاردها تومان بدهی داریم.

وی با بیان اینکه باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم افزود: بحث های زیادی در کمیته زیباسازی در حال صورت گرفتن است و مجموعه خوبی به زودی معرفی می شود.

احمدی فرد با تقدیر و تشکر از شهردار بندر انزلی خاطرنشان کرد: در این مدت کم که حسن پورقربان به عنوان شهردار انزلی منصوب شدند، شاهد ساماندهی مناسب فضای سبز شهر هستیم که موجب شور و نشاط خوبی در شهر شده است.

رییس شورای شهر بندر انزلی با انتقاد از وضعیت بیمارستان و بخش اورژانس آن تصریح کرد: در یک حادثه که خود بنده نیز حضور داشتم شاهد بودم که اورژانس نزدیک به ۲۰ دقیقه طول کشید تا در محل حادثه حضور پیدا کند.

بازار انزلی به مکان قبلی خود برمی‌گردد

ابراهیم برفچالان سخنگوی شورای شهر انزلی با تشکر از شهردار این شهر عنوان کرد: مشکل ساختمان سازی شهر در آینده نزدیک با تجربه ایشان حل خواهد شد و این موضوع بر انتخاب درست شورای پنجم در انتخاب شهردار دلالت می کند.

وی با اشاره به مکان کنونی شورای شهر تصریح کرد: مکان بازار هفتگی بدون کارشناسی تغییر کرد و بازار قدیم حالتی نوستالژیک داشت و سعی می کنیم به زودی این بازار به مکان اصلی خود بازگردد.

سخنگوی شورا با بیان اینکه برخی از ساختمان های شهر در حال تخریب هستند متذکر شد: مناره از ظرفیت های گردشگری انزلی بوده که با جرات می توان گفت حتی ده درصد مردم انزلی آن را کامل ندیدند.

میراث فرهنگی باید انعطاف پذیری داشته باشد

شعبان جعفری، نایب رئیس شورای شهر با اشاره به جمع آوری احشام سرگردان اظهار کرد: جمع آوری سگ ها و احشام سرگردان از نگرانی های جدی مردم بوده که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش صورت گرفت تا مردم را از نگرانی نجات دهیم.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار متذکر شد: از همه مسوولین، شهروندان و اصحاب رسانه تقاضا دارم که به سرمایه گذاران اعلام شود که شورای شهر آمادگی هر گونه همکاری با آنها را دارند.

این عضو شورا با اشاره به قوانین میراث فرهنگی و جلوگیری از اجرای پروژه ها تصریح کرد: میراث فرهنگی باید انعطاف پذیری داشته باشد ولی با این قوانین خشک نه شورا، نه شهردار و نه هیچ فرد دیگر توان تغییرات در سیمای شهری، همچون میدان را ندارد.

جعفری با اشاره به درخواست متعدد هواداران ملوان در راستای کمک به باشگاه ملوان خاطرنشان کرد: جلسات بسیاری را با پیشکسوتان و دکتر دنیا مالی داشتیم و علی رغم مشکلات شهرداری وعده مساعد برای کمک به ملوان دادیم.

وی ادامه داد: به عنوان یک هوادار ملوان از مدیریت باشگاه انتقاد داشته زیرا منطقه آزاد مبلغی را به باشگاه کمک کرد ولی شهروندان تشکر باشگاه ملوان از منطقه آزاد را شاهد نبودند.

شرایط کارخانه کمپوست حاد است

حسن پورقربان شهردار بندر انزلی نیز با اشاره به جلسه علنی در خصوص معضلات کارخانه کمپوست اظهار داشت: در پایان هفته گذشته از کارخانه کمپوست بازدید کردیم و شرایط کارخانه بسیار حاد است.

وی افزود: به دنبال تهیه زمینی در کنار کارخانه هستیم تا بتوانیم ریجکت را در آنجا صورت دهیم و همچنین به دنبال مبحث مدیریت مناسب این کارخانه هستیم.

شهردار بندر انزلی با اشاره به دنبال رفع مشکلات شهری بوده خاطرنشان کرد: به زودی راهکاری اجرایی در بیش از ۳۰ پروژه را ارایه میدهم.

پورقربان با اشاره به بدهی های سنگین شهرداری بندر انزلی تصریح کرد: زمان ورود میدانستم چقدر بدهی داریم و با این شرایط سمت شهرداری را قبول کردم و با پیمانکاری بومی و قوی مذاکرات بسیاری داشتم.

در پایان شهردار بندرانزلی به خبرنگار دیارمیرزا گفت: مبالغی از مطالبات حدود ۴۰۰ نفر از کارگران و ‌‌نیروهای خدماتی شهرداری فردا پرداخت می شود.

Share