لاهوتی مطرح کرد

اکثر وزرا از استانداری سالاری رضایت دارند | همه مکلف بر حمایت از استاندار برای توسعه گیلان هستند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رضایت اکثر وزرا از سالاری در استانداری گیلان، گفت: همه‌ی مسئولین و مجمع نمایندگان باید خود را مکلف بر حمایت و کمک به استاندار جدید بدانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهرداد بائوچ لاهوتی، با اشاره به‌اتفاق نظر مجمع نمایندگان گیلان به تعیین استاندار بومی در گیلان اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان متفق بودند تا نجفی به‌عنوان استاندار در گیلان حفظ شود چون حضورش را در استان مثبت ارزیابی می‌کردیم.

وی بابیان اینکه تلاش‌های خود را برای ابقای نجفی در استان انجام دادیم اما موفق به ماندن وی نشدیم، افزود: وزارت کشور دلایلی را مطرح کرد که در چهارساله دوم برخی از استانداران در کشور جابه‌جا و برخی نیز حذف شوند که با توجه به عملکرد مثبت استاندار اسبق گیلان، نظر نهایی بر این شد که وی ادامه خدمت خود را در استان البرز دنبال کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات خود با سالاری قبلاً از اعلام رسمی از سوی وزارت کشور گفت: مطالبه فردی بومی حق هر استانی است و یقیناً در استان خود استاندار نیز همین مطالبه وجود دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت تصمیمش بر این است که همه‌ی استانداران کشور غیربومی باشند، خاطرنشان کرد: این رویداد تنها در گیلان رخ نداده و در همه‌ی جای کشور مطرح است و دلیلشان هم این است که استانداران غیربومی کمتر آسیب‌پذیر هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزارت کشور تصورش بر این است که استانداران غیربومی می‌توانند موفق‌تر عمل کنند، تصریح کرد: این تصمیم از سوی وزارت کشور گرفته‌شده است و همه‌ی ما مجبور به تمکین نظر وزارت کشور و تصمیمات دولت هستیم.

لاهوتی با تأکید بر فضای هم‌دلی و هم‌زبانی در استان برای موفقیت و پیشرفت گیلان افزود: همه باید استعداد و امکانات خود را در جهت کمک به استاندار جدید به کار بگیرند چون موفقیت و پیشرفت استاندار جدید توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه همه‌ی مسئولین و مجمع نمایندگان باید خود را مکلف بر حمایت و کمک به استاندار جدید بدانند، مطرح کرد: طبق ارزیابی‌هایی و نظراتی که از وزرا و سایر مسئولان کشور صورت گرفته، اکثر رضایت خود را از استاندار جدید در گیلان اعلام کرده‌اند.

 

Share