اخطاریه شماره 15 هواشناسی

اولین بارش شدید پاییزی در راه گیلان | دریا مواج و طوفانی است

تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای خنک و بارش زا از عصر چهارشنبه در منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در اخطاریه شماره ۱۵ هواشناسی گیلان **اولین بارش شدید پاییزی در راه گیلان** پیش بینی شده است.

پیرو اطلاعیه شماره ۲۸ مورخ ۹۶/۷/۱ به آگاهی می رساند: تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای خنک و بارش زا از عصر چهارشنبه در منطقه است.

بنابراین به تناوب بارندگی و وزش باد تا ظهر جمعه مورد انتظار می باشد. بر این اساس طی این مدت شرایط زیر پیش بینی می شود: بارندگی در بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید (تمرکز بارش ها ابتدا نواحی غربی و به تدریج به نواحی مرکزی و شرقی کشیده خواهد شد).

سرعت وزش باد در بعضی نقاط، به ویژه نواحی ساحلی شدید یا خیلی شدید (۳۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت. در مناطق مستعد، احتمال رعد و برق و تگرگ.  کاهش محسوس دما:۴ تا ۸ درجه سانتی گراد. دریا مواج و طوفانی.  آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها.

توصیه ها:  بخش های مختلف کشاورزی اقدامات لازم را به عمل آورند.  از استقرار و برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری شود. همچنین بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و … با توجه به اخطاریه صادره تمهیدات لازم را به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند.

شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

Share