در نشست هفته جاری شورای برنامه ریزی قضایی صورت گرفت

انتقاد رئیس کل دادگستری گیلان از وضعیت نامطلوب جاده‌های برون شهری

سیاوش پور روشنایی اغلب جاده های دسترسی محلی برون شهری را نیز نامناسب دانست و متذکر شد: دستگاه های مسئول وظیفه دارند در جهت رفع این نقایص عمل نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشست هفته جاری شورای برنامه ریزی قضایی از رشد ۱۴ درصدی تصادفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه موتورسواران و عابرین پیاده بیشترین تعداد متوفیات را در تصادفات رانندگی داشته اند عنوان کرد: ۳۶ درصد فوتی ها در تصادفات رانندگی ۶ ماهه نخست ۹۶ از بین راکبین موتورسیکلت، ۳۰ درصد سرنشینان خودروی سواری و ۲۵ درصد عابرین بوده اند.

رئیس شورای قضایی استان ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب جاده های برون شهری، عامل اصلی تصادفات مربوط به عابرین و موتورسواران را عرض کم و روشنایی نامناسب جاده ها دانست.

وی در ادامه افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیتی استان و تردد زیاد مردم در حاشیه جاده های برون شهری ضرورت دارد تا مسئولان نسبت به تعریض شانه خاکی راه ها، احداث پل عابرپیاده و ایمن سازی محلهای عبور و مرور عابرین و موتورسواران اقدام نمایند.

سیاوش پور روشنایی اغلب جاده های دسترسی محلی برون شهری را نیز نامناسب دانست و متذکر شد: دستگاه های مسئول وظیفه دارند در جهت رفع این نقایص عمل نمایند.

رئیس کل دادگستری استان با یادآوری شان نظارتی قوه قضائیه در جهت حفظ حقوق عامه، از ضرورت حساسیت زیاد دادستان های کل استان به عنوان مدعی العموم در این زمینه خبر داد.

وی با هشدار به مدیران دستگاه های مسئول در حوزه حمل و نقل عنوان کرد: در راستای دفاع از حقوق مردم، کمیته ای ویژه در دادگستری گیلان به بررسی سهل انگاری و تخلف دستگاه های مسئول در این حوزه پرداخته و اقدامات پیشگیرانه قضایی و قانونی لازم به انجام خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص رسیدگی قضایی به موضوع تصادفات رانندگی گفت: در ۵ ماهه ابتدای سال ۹۶ تعداد ۱۲۸ پرونده با عنوان قتل غیر عمدی در اثر بی احتیاطی در امر رانندگی/ تصادفات وارد محاکم دادگستری کل استان شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

Share