با حضور فرماندار تالش

انتخابات هیات رییسه شورای شهرستان تالش برگزار شد

فرماندار تالش شورای شهرستان را مجمعی قوی و موثر در کنار فرماندار و شوراهای شهر و روستا توصیف کرد و خاطرنشان کرد: شوراها با شرح وظایف مشخص شده خود می تواند در حل مسایل کلان شهرستان کمک حال می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان تالش صبح امروز دوشنبه ۳ مهر، در فرمانداری تالش برگزار شد.

سیدعیسی مهدوی در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی در واقع از برکات نظام و یکی از ارکان مهم نظام مردم سالاری دینی کشور هستند که هرکدام در بخش و شهر و روستا شرح وظایف مربوط به سطوح قابل دسترسی خود را دارا هستند.

فرماندار تالش شورای شهرستان را مجمعی قوی و موثر در کنار فرماندار و شوراهای شهر و روستا توصیف کرد و خاطرنشان کرد: شوراها با شرح وظایف مشخص شده خود می تواند در حل مسایل کلان شهرستان کمک حال می باشند.

مهدوی فعالیت شوراها را نوعی مکمل سیاستگداری های هر شهرستان توصیف کرد و با بیان وظایف خطیر و جایگاه کلیدی شورا در سطح شهرستان و استان گفت:چنانچه نماینده تالش در شورای استان نقش خود را به درستی ایفا کند می تواند در پیشبرد اهداف شهرستان، ارتباط دوستانه با مرکز استان و کسب امتیازات مورد نیاز برای شهرستان تاثیرگذار باشد.

وی به برخی از وظایف شورای شهرستان اشاره کرد و گفت: اعضا موضوعات مربوط به کمیته برنامه ریزی، زیرساخت های عمرانی و اقدامات کلان سیاست گذاری شهرستان، ارتباط و انتقال مناسب مشکلات شهرستان، حل اختلافات احتمالی بین روستا، بخش، شهر و ایفای نقش موثر داشته باشد.

فرماندار تالش نقش آفرینی در برگزاری انتخابات شهرستان را یکی از مهمترین فعالیتهایی خواند که شورای اسلامی شهرستان عملکرد مثبتی را از خود نشان داده اند که ارزش و اهمیت این تشکل را بیشتر می کند.

وی با بیان اهمیت برگزاری انتخابات هییت رییسه توسط خود اعضا گفت: ایجاد وحدت و استحکام بین اعضا، ارتباط بین سلسله مراتب پایین دستی ها با مراتب بالای استان، حل مشکلات و مسایل هر شهرستان، ایجاد ارتباطات موثر استانی و منطقه ای سهل الوصول از محاسن این انتخاب است.

پایان این جلسه با رای گیری همراه بود که با اعلام نتایج سهیل سلامی ریک به عنوان رئیس شورای شهرستان انتخاب شد و محبت مروتی نایب رییسی را عهده دار گردید.

همچنین فتحعلی چراغی نیز عنوان منشی را از آن خود کرد. علیرضا غفاری نماینده شورای استان شد و ناصر پوراخگری نیز سخنگوی شورای شهرستان را بر عهده گرفت.

گفتنی است رای حداکثری به هر یک از ۵ عضو شورا از نکات جالب توجه انتخابات داخلی هییت رییسه شهرستان بود.

Share