با حضور معاون سیاسی استاندار گیلان صورت گرفت

افتتاح مرکز «مها» در گیلان | پایش تصویری یکی از نقاط ضعف استان است

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: ایجاد مرکز هشدار الکترونیک یک گام بلند برای ارتقای امنیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  احمدی پور در جلسه افتتاح مرکز هشدار الکترونیک استان گیلان(مها) ضمن گرامیداشت هفته ناجا و تقدیر از تلاش نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه، اظهار داشت: پلیس منشا خدمات بزرگ و اثربخش برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و توسعه دو مفهموم جدایی ناپذیر هستند، تصریح کرد: بدون امنیت، توسعه‌ای وجود نخواهد داشت و بدون توسعه، امنیت پایدار شکل نخواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، برقراری امنیت روانی را از لازمه‌های پیشرفت برشمرد و بیان داشت: طرح‌هایی مثل مرکز هشدار الکترونیک(مها) موجب افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شوند.

احمدی پور پایش تصویری را یکی از نقاط ضعف استان دانست و اظهار داشت: ایجاد مرکز هشدار الکترونیک یک گام بلند برای ارتقای امنیت است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به نقش کلیدی نیروی انتظامی در حفظ ثبات و آرامش جامعه، خاطرنشان کرد: مردم گیلان سزاوار زندگی در آرامش و با اطمینان خاطر هستند.

کاهش مراجعه مردمی و افزایش اعتماد عمومی از ثمره‌های مرکز هشدار الکترونیک است

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیان ناجا گفت: ‌کاهش مراجعه مردمی و افزایش اعتماد عمومی از ثمره‌های مرکز هشدار الکترونیک است.

سردار مجید سلطانی در جلسه افتتاح مرکز هشدار الکترونیک(مها) در استان گیلان در دومین روز از هفته ناجا با بیان اینکه پلیس با گسترده‌ترین شبکه‌های الکترونیک برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم و مبارزه با جرایمی نظیر سرقت تلاش می‌کند، اظهار داشت: بعد از تهران و سیستان و بلوچستان، گیلان سومین استان کشور است که صاحب مرکز هشدار الکترونیک می شود.
سردار مجید سلطانی با اشاره به اینکه همکاری و تعامل فرماندهی انتظامی استان به راه اندازی مرکز مها در شهرستان رشت سرعت بخشید، تصریح کرد: این مرکز به زودی در همه استان‌های کشور دایر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت یکی از اصلی‌‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای هر جامعه است، خاطرنشان کرد: مرکز هشدار الکترونیک نقش قابل توجهی در برقراری امنیت استان خواهد داشت.

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیان ناجا ایجاد مراکز الکترونیک را از روش های موثر برای کشف و کاهش سرقت برشمرد و اضافه کرد:‌سرعت عمل بیشتر در اطلاع رسانی اعمال مجرمانه به پلیس، منجر به واکنش سریع‌تر و دقیق‌تر عوامل انتظامی خواهد شد.

سردار سلطانی با بیان اینکه نگارش و تولید نرم افزار متناسب با فرهنگ بومی و ملی از اهداف جدی گروه فناوری اطلاعات ناجا به شمار می‌رود، تصریح کرد: قوی‌ترین تیم نرم افزاری کشور با ۲۰۰ برنامه نویس با این گروه همکاری می کنند.

این مقام انتظامی راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک را در راستای اهداف دولت الکترونیک دانست و افزود:‌کاهش مراجعه مردمی و افزایش اعتماد عمومی از ثمره‌های مرکز هشدار الکترونیک است.
وی با تاکید بر اینکه مانتیورینگ ۲۴ ساعته موجب شناسایی سریع مجرمان و کاهش چشمگیر آمار جرم و به ویژه سرقت خواهد شد، خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات یک مسیر مطمئن برای رسیدن به امنیت پایدار را شکل می ‌دهد.

Share