دادستان کل کشور:

اسناد تخلفات نزدیکان دولت موجود است | مهدی جهانگیری فعلا بازداشت است

حجت‌الاسلام منتظری گفت: با معاون و نزدیکان رییس‌جمهور سابق برخورد شد انگ سیاسی زدند؛ با نزدیکان دولت فعلی برخورد می‌شود بازهم انگ سیاسی می‌زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و موسسات حفاظتی و مراقبتی ( انتظام ) در دانشگاه علوم انتظامی امین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و شهدای ناجا اظهار کرد: امیدوارم حلقه ارتباط بین مردم و نیروی انتظامی در این هفته تقویت شود.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند متعال به یک ملت ارزانی می دارد، نعمت امنیت است. امنیت جز نعمت هایی است که انسان همیشه به آن توجه ندارد. اگر امنیت در کشور و شهر و محله و منزل نباشد، هیچ چیز در جای خود نخواهد بود و کسی از زندگی لذت نمی برد. ما در اطراف کشورمان، ناامنی حاکم بر کشورهایی مثل عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و میانمار را شاهد هستیم. در جامعه اگر امنیت نباشد، مردم در مصیبت و بلا می افتند. اقتصاد مرهون بودن امنیت است. پیشرفت یک جامعه در عرثه های مختلف مرهون وجود امنیت است.

دادستان کل کشور گفت: در مجموع هر لذت و خوشی و پیشرفتی در هر عرصه ای، مرهون بودن امنیت و داشتن یک فضای امن است. امروز به لطف پروردگار متعال و با عنایت حضرت ولی الله اعظم و رهبر‌ی‌های رهبر ارزشمند انقلاب و تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی از این نعمت بزرگ برخورداریم. همه اقشار مردم اگر قدر این نعمت بزرگ را بدانیم، خداوند آن را برای ما مستمر خواهد کرد. اگر ناسپاس باشیم، کفران نعمت الهی است. این امنیت، مرهون خون شهدا در شهرها و مرزها و میدان های جنگ و دفاع مقدس و دفاع از امنیت کشور است.

منتظری ادامه داد: عزیزانی همچون شهید حججی که به فرموده رهبر انقلاب نمادی برای خانواده شهدا و ملت شد، در دفاع از حملات و تهاجمات دشمن به شهادت رسیدند که باید قدر بدانیم اما متاسفانه از این فضای امن استفاده کامل نمی شود و فضای نامناسب با نظام جگهوری اسلامی را به دست خودمان فراهم می کنیم و این به ضرر ما تمام می شود. خداوند متعال با هیچ کس تعارف و خویشاوندی ندارد؛ خداوند می فرمایید نزاع و اختلاف و ایجاد شکاف در جامعه آسیب بزرگی است. اگر جامعه‌ای دچار این آسیب شود، فشل می‌شود و قدرت خود را از دست می‌دهد. امروز جمهوری اسلامی برابر استکبار جهانی ایستاده و عوامل استکبار در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کردند و صراحتا هم می‌گویند که به دنبال براندازی هستند و اینجاست که تکالیف ما سنگین تر می شود و باید همدلی و هم افزایی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: چرا باید شاهد باشیم که عده ای به دنبال تضعیف قوای مققنه، مجریه و قضاییه باشند؟ در زندگی های خصوصی هر کسی مشکلاتی وجود دارد. مشکلات خصوصی را که این طرف و آن طرف جار نمی زنند. اگر ما در درون خود مشکل داریم نباید اجازه بدهیم دشمن سو استفاده کند. آیا تضعیف قوه قضاییه به نفع نظام است؟ دشمن این پروژه را از مدت‌ها قبل کلید زده و به دنبال تضعیف نهادهایی است که برابر کج‌روی‌ها ایستاده است. الان ۳۸ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد. شما تاریخچه عملکرد قوه‌قضاییه را ملاحظه کنید. قطعا آسیب هایی بوده اما مجموعه قوه قضاییه از روز پیروزی انقلاب تا کنون برابر فتنه منافقان، فتنه گروه ها و فتنه ۸۸ ایستاده است. استراتژی دشمن تضعیف قدرت‌های اطلاعاتی و قضایی است و می خواهند اعتماد مردم را از قوه قضاییه سلب کنند. برنامه دارند چهره قوه قضاییه و نهادهای همسو را منکوب کنند و اعتماد مردم را بگیرند.

دادستان کل کشور گفت: وقتی که در یک فضای بسیار گسترده با جعل و دروغ و تزویر و سندسازی، یک نسبت بسیار سوال برانگیز به رییس قوه قضاییه می دهند، دنبال چه هستند؟ در حالیکه تمام مسولان امنیتی و اطلاعاتی گفته‌اند این دروغ است.یکی از رسالت های قوه قضاییه برخورد با عوامل نفوذ در دستگاه هاست و قطعا عوامل نفوذ بیکار نمی شوند و از این فضای یله و رها استفاده می کنند تا اقتدار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضاییه را تضعیف کنند.
قوه قضاییه با اقتدار ایستاده و هرگز زیر بار دروغ ها و جعلیات که می دانیم آبشخور آن در آمریکا و صهیونیسم و برخی کشورهای اروپایی است، نمی رود.

منتظری ادامه داد: چهار روز دیگر که اینها از حیض استفاده افتادند، آنها را مثل دستمال کاغذی مچاله دور می‌اندازد کما اینکه با شاه و صدام این کار را کردند. ملت ایران به حول قوه الهی و با رهبری‌های داهیانه و بیدار رهبری و حضور نیروها در بخش های مختلف، همه این امواج پوشالی را از بین می برند و هرگز تسلیم این حرکت های بچگانه و مذبوحانه نمی شود چون دروغ نمی تواند دوام داشته باشد و اینها مانند کف روی آب هستند و دوام ندارد. قوه قضاییه برخی اوقات با نامهربانی در داخل مواجه می شود. اگر وظیفه قوه قضاییه برخورد با مجرمان است و اگر به وظیفه خود عمل می کند، باید تقدیر شود یا تضعیف؟ تضعیف قوه قضاییه به نفع مردم و کشور نیست و وظیفه قوه قضاییه اجرای عدالت است. البته ضعف ها و آسیب هایی داریم اما این دلیل نمی شود قوه قضاییه را تضعیف کنیم.

وی افزود: با هر مهره قوی و جریانی که یک مقدار ریشه سیاسی دارد، وقتی برخورد می شود، انگ سیاسی می زنند. قوه قضاییه وقتی با معاون رییس جمهور سابق برخورد کرد گفتند سیاسی است. با نزدیکان رییس جمهور گذشته برخورد شد، باز هم گفتند سیاسی است. با نزدیکان دولت فعلی برخورد می شود باز هم انگ سیاسی زده می شود. در حالیکه اینطور نیست. قوه قضاییه در بیان محتویات پرونده‌ها منع قانونی و اخلاقی دارد. اگر همه حرف‌ها را بیان کنیم، دشمنان هم دسترسی پیدا می‌کنند و این چه کاری است که آسیب‌های خود را روی میز بگذاریم تا دشمن مطلع شود. اسناد و مدارک در همه پرونده‌هایی که اشاره کلی کردم موجود است؛ چه پرونده های گذشته و چه پرونده های اخیر. فکر می کنند انگ برخورد سیاسی بزنند قوه قضاییه عقب می نشیند در حالیکه این طور نیست. قوه قضاییه اگر بخواهد کوتاه بیاید این برخوردها چه اثری دارد؟

حجت‌الاسلام منتظری درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: اصل پرونده در استان کرمان تشکیل شده است اما به دلیل اینکه پرونده به تازگی تشکیل شده است از بیان جزئیات آن معذور هستم.

وی درباره اینکه جهانگیری بازداشت است یا با قید وثیقه آزاد شده گفت: این فرد فعلا بازداشت است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که یکی از اعضای ناظر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته است تاکنون شکایتی از یکی از کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب مطرح نشده است گفت: این کانال برای فعالیت‌های ضدانقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می‌کند و به زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم.

Share