مشاور‌ عالی معاون وزیر علوم در رشت:

استان گیلان نقش گسترده‌ای در توسعه علمی و فناوری کشور دارد

مشاور‌ عالی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ارتباطات بین‌المللی استان گیلان در حوزه‌های علم و فناوری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار مناسب است گفت: استان گیلان نقش گسترده‌ای در توسعه علمی و فناوری کشور دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ابراهیم واشقانی فرهانی در مراسم افتتاح پنجمین اجلاس بین‌المللی و کارگاه آموزشی شبکه پارک علم و فناوری در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه‌ و کارگاه‌های علمی پیرامون اقتصاد بر پایه نوآوری، اثرات مفیدی در کشور دارد.

مشاور‌ عالی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سیاست‌های اصلی ایران اسلامی در جامعه امروز را پیشرفت و اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: پایه اصلی اقتصاد نوآور، بنیان نوآوری، فناوری و خلق ایده‌های جدید است.

واشقانی فرهانی با تاکید بر اینکه تعریف عمومی از نوآوری انتقال ایده‌‌ها و فناوری‌ ‌به‌منظور تولید محصولات و فرآیندهای جدید، اصلاح فرآیندهای موجود و تغییرات عمده در مشاغل تجاری و صنعتی است گفت: تبادل تجارب در اینگونه کارگاه‌های آموزشی تاثیر زیادی بر گسترش فرهنگ توسعه برپایه علم و فناوری دارد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی شبکه پارک علم فناوری در سطح کشور را موجب گسترش و انباشت دانش موجود در کشور با استفاده از تجارب دیگر کشورها دانست و افزود: برگزاری اینگونه کارگاه‌های آموزشی هماهنگ با سیاست‌های کشور در موضوع دیپلماسی علمی و افزایش روابط بین‌الملل در زمینه‌های علمی و فناوری است.

مشاور‌ عالی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید از کارگاه‌های مذکور نهایت بهره‌وری را داشته باشیم تصریح کرد: اینگونه رخداد‌ها برای جامعه علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور بسیار مفید است.

واشقانی فرهانی با تاکید بر اینکه به‌طور قطع استان گیلان نقش گسترده‌ای در توسعه علمی و فناوری کشور دارد بیان کرد: ارتباطات بین‌المللی استان گیلان در حوزه‌های علم و فناوری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار مناسب است.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه رخدادهای علمی و فناورانه می‌تواند در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گیلان موثر واقع شود اظهار داشت: با توجه به وجود منطقه آزاد انزلی در گیلان می‌توان ارتباطات فناورانه را در استان گسترش داد.

مشاور‌ عالی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناورانه استان گیلان باید بتوانیم از اینگونه کارگاه‌ها به‌منظور پیوندهای اقتصادی با دیگر کشورها که موجب شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود استفاده کرد.

Share