فرماندار سیاهکل:

اراضی شیبدار سیاهکل به گیاهان دارویی اختصاص یافت

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه از سال گذشته اراضی شیب دار این شهرستان به گیاهان دارویی اختصاص یافته است، یادآور شد: توان خوبی در شهرستان به ویژه در منطقه دیلمان در این زمینه وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مهندس رضا اسلامی برخورداری شهرستان سیاهکل از اقلیم مناسب را ویژگی خوبی برای کشت گیاهان دارویی ذکر و اظهار کرد: ۱۵۰ نوع گیاه دارویی در شهرستان سیاهکل برای سرمایه گذاری شرایط مناسبی به وجود آورده که این میزان با پرورش دیگر گیاهان تا یک هزار نوع گیاه قابل افزایش است.

فرماندار سیاهکل خاطرنشان کرد: منابع آبی کافی و شرایط آب و هوایی مناسب در این زمینه در شهرستان به ویژه در بخش دیلمان وجود دارد که همکاری سازمان جهادکشاورزی استان و ادارات مرتبط با آب را طلب می کند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساخت های کشاورزی و گردشگری در نظر گرفته شده که نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.

اسلامی عنوان کرد: پرورش گیاهان دارویی بخشی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است که در کشور آلمان ۷۰ درصد و در کشور چین ۲۵ درصد تجارت این کشورها را گیاهان دارویی تشکیل می دهند؛ در حالی که این میزان در ایران ۲ درصد است.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه از سال گذشته اراضی شیب دار این شهرستان به گیاهان دارویی اختصاص یافته است، یادآور شد: توان خوبی در شهرستان به ویژه در منطقه کوهستانی دیلمان در این زمینه وجود دارد که از سرمایه گذاران در این زمینه دعوت می شود.

Share