در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا مطرح شد

آقای روحانی کاری نکنید که مردم گیلان با شما قهر کنند

حاجی پور گفت: باید احیای رودخانه و تالابها به صورت ملی باشد و این بحران به صورت شهری و استانی حل نمیشود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در سومین جلسه از کمیسیون بهداشت و محیط زیست که به بررسی طرح پیوستن رشت به کنوانسیون رامسر برگزار شد  اصغر خودکار رییس محیط زیست شهرستان رشت گفت: تالاب عینک از اصلی ترین معضل و مشکلات شهر رشت بود که با همت همه مسئولین و سازمانهای مردم نهاد توانستیم بخش عظمی از آن را با جمع اوری سنبل آبی احیا کنیم و امیدوارم با بسیج همگانی این معضل تالاب را برطرف و برای همیشه نابود کنیم.

وی افزود : تالاب عینک یکی از تالاب های است که در محدود شهر رشت است و مدیریتش شهری می‌باشد، تصریح کرد: اگر این تالاب تحت کنوانسیون رامسر قرار بگیرید مسئولیت شهرداری و ادارات مرتبط زیاد میشود.

خودکار در پایان گفت: باید ابتدا معضلات این تالاب برطرف شود تا بتوانیم شرایط پیوستن به این کنوانسیون را فراهم سازیم.

امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: در تالاب عینک اتفاقات خوبی صورت گرفت که بیشترین آن را مدیون سازمانهای مردم نهاد هستیم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه گیلان دستگاهی را برای جمع آوری سنبل آبی طراحی کرده است که به صورت آزمایشی در مهر ماه امسال در این تالاب انجام میشود و امیدواریم که با این دستگاه بتوانیم سنبل آبی را ریشه کن کنیم.

مرادی با بیان اینکه برای داشتن محیط زیست سالم نیاز به همکاری مردم است، افزود: باید فرهنگ درست استفاده از منابع محیط زیستی را به مردم آموزش دهیم و قوانین محکمی را در این زمینه اعمال کنیم.

وی گفت: از این کمیسیون میخواهیم که برای مردم مسئولیت تعریف کند تا متوجه بشوند که چه خطری از نظر محیط زبستی آنها را تهدید میکند.

آقای روحانی کاری با مردم گیلان نکنید که با شما قهر کنند

حاجی پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه گفت: بنده در ابتدا باید از فرهنگ رشت بگویم که مثل ستاره درخشانی در کشور است.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: این کار را نباید به گردن هم بیندازیم و باید باهم کار کنیم اما اطلاع رسانی کمی صورت میگیرید.

وی در ادامه گفت: مردم چیزی را که ببیند کمک میکنند. آقای روحانی کاری با مردم گیلان نکنید که با شما قهر کنند و همانطور که به ارومیه رسیدید به گیلان هم رسیدگی کنید.

حاجی پور گفت: باید احیای رودخانه و تالابها به صورت ملی باشد و این بحران به صورت شهری و استانی حل نمیشود.

وی با اشاره به اینکه جمع اوری زباله توسط جوانان ما غیرت و فرهنگ شهرمان را نشان میدهد گفت: باید از تخصص کسانی که در این زمینه دانش دارند استفاده کنیم. رفع مشکلات زیست محیطی در رشت هم همت میخواهد و هم پول اگر ۹۰۰ میلیارد داشتیم رودخانه ها احیا میشدند.

عضو شورای شهر رشت گفت: از همینجا از دکتر نوبخت تشکر کنیم. ایشان ظرفیت بسیار بزرگی برای استان و شهر ما هستند اما باید متقاضی باشیم. باید آنقدر بخواهیم و طرح و برنامه ارائه دهیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود : درست است که به دولت رای دادیم اما به موقع منتقد هم خواهیم بود و رسانه ها هم باید کمک کنند تا این قضیه ملی شود.

گفتنی است در پایان جلسه با طرح پیوستن تالاب عینک به کنوانسیون رامسر موافقت شد و برای رای نهایی به صحن علنی شورا ارایه داده شود.

 

Share