در جلسه امور بانوان و خانواده عنوان شد

گیلان ۳۱ زندانی زن با جرائم غیرعمد دارد | برگزاری گلریزان به منظور حمایت از زنان زندانی

کامران زاده با بیان اینکه ۳۱ زندانی زن با جرائم غیر عمد در زندانهای رشت هستند، یادآور شد: رقم محکومیت این تعداد زندانی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رشت در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده فرمانداری رشت با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: وجود زن در جامعه سبب رشد و تعالی در جامعه میشود و همچنین پایه و بنیان خانواده با حضور زن است که شکل میگیرد.

مونا ابروفراخ یادآور شد: زنان در جامعه ما نقش سازنده ای داشته اند و نیز در پیروزی انقلاب اسلامی همپای مردان بودند که مقام معظم رهبری در اینباره فرمودند زنان در پیروزی انقلاب حضورشان کمتر از مردان نبوده است. در هشت سال دفاع مقدس حضور چشمگیر زنان در پشت جبهه ها نشان از ایمان و اعتقاد به آرمانهای نظام و اسلام بود.

ابروفراخ با بیان اینکه باید به دختران بیشتر رسیدگی شود، گفت: داشتن دختران و زنان سالم سبب میشود جامعه پویاتری داشته باشیم. متاسفانه در جامعه شاهد زنانی هستیم که به جرایم غیر عمد در زندان هستند که بیشتر در رده سنی ۱۸ تا ۵۰سال هستند.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه در جامعه ما ۴ درصد زنان زندانها را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: باید کاری کنیم که این مقدار اندک هم را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از زنان که به زندان می افتد از خانواده خود ترد میشوند، گفت: در چنین خانواده هایی فرزندان آنها بیشترین آسیب را می‌بینند و دچار سردرگرمی می‌شوند.

ابروفراخ در پایان با تشکر از گروه پویش مهربانی که برای حمایت از زنان زندانی تشکیل شد، افزود: امیدواریم با حضور همه مردم در این پویش مهربانی هیج زنی با جرائم غیر عمد در زندان نباشند.

وی در پایان اظهار کرد: روز چهارشنبه گلریزان به منظور حمایت از زنان زندانی ساعت ۱۰ صبح درسالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

۳۱ زندانی زن با جرائم غیر عمد در زندانهای رشت هستند

کامران زاده مسئول ستاد دیه استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته ۸۰۲ نفر زندانی جرائم غیر عمد در گیلان داشتیم، یادآور شد: این تعداد زندانی رقمی بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان محکومیت داشتند که از این میزان ۴۴درصد محکومت رضایت داده شد.

مسئول ستاد دیه استان گیلان در مورد صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور گفت: برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سال گذشته استان از این صندوق ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان استفاده کردیم و در بعضی از موارد نیز وام با سود ۴ درصد که دولت و مجلس برای کمک به زندانیان به ستاد دیه تخصیص داده است استفاده کردیم.

کامران زاده افزود: در ۸ سال گذشته هفت هزار زندانی جرائم غیر عمد در گیلان آزاد شدند که میزان مبلغ محکومیت آنان ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۲۸۰ میلیارد یعنی ۷۷ درصد رضایت داده شد و نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان از صندوق گرفتیم.

وی با بیان اینکه ۳۱ زندانی زن با جرائم غیر عمد در زندانهای رشت هستند، یادآور شد: رقم محکومیت این تعداد زندانی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که بیشترشان دارای فرزند هستند.

Share