استاندار گیلان:

کنترل هوشمند در مبادی ورودی و خروجی برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است

استاندار گیلان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت کنترل هوشمند و بهره‌گیری از فناوری روز در مبادی ورودی وخروجی استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با قدردانی از زحمات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در راستای مبارزه با مواد مخدر، کشفیات حاصل شده در این بخش را ناشی از تعامل خوب و سازنده و احاطه کامل وظایف بخش در آنان دانست و افزود: الحمدا… تعامل خوب و سازنده ای در میان دستگاه های مختلف استان در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای استان وجود دارد.

وی بر ضرورت کنترل هوشمند و بهره‌گیری از فناوری روز در مبادی ورودی وخروجی استان تأکید کرد و افزود: باتوجه به حجم کثیر ورود مسافر به استان، کنترل فیزیکی موجب بروز ترافیک خواهد شد که باید با بهره‌گیری هر چه بیشتر از فناوری روز در جهت کنترل هوشمند مبادی ورودی تلاش کنیم.

نجفی با بیان اینکه هرگونه هزینه کرد و تامین زیرساخت ها در این حوزه؛ نوعی سرمایه گذاری ست گفت: به هر میزان که در جهت توسعه کنترل هوشمند در استان هزینه کنیم در حقیقت سرمایه‌گذاری و احترام به شخصیت افراد است.

وی همچنین از تشکیل سازمان اجتماعی در وزارت کشور خبر داد و افزود: مباحث حوزه اجتماعی  از جمله مباحثی است که وزیر کشور بر روی آن تاکید ویژه دارد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه نوک پیکان تهاجم اعتیاد به سوی جوانان جامعه گرفته شده، تصریح کرد: ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصاد از جمله اولویت هایی ست که ضمن تحقق توسعه ی پایدار، جامعه ی جوان ما را از انواع آسیب ها مصون می دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم ساماندهی و رفع معضل حاشیه نشینی در شهرها تأکید کرد و افزود: ساماندهی حاشیه نشینی در شهرها از اولویت‌های مهم شهرداری باشد.

استاندار گیلان در پایان این نشست از فرمانداران و مدیران برگزیده در شورای مبارزه با مواد مخدر با اهداء لوح قدردانی کرد.

Share