جعفرزاده در واکنش به تخلفات کفاشیان در بلیت فروشی

کفاشیان از جیب دولت، جیب شرکت خود را پر کرد | باید از فردوسی‌پور حمایت کرد

جعفرزاده گفت: قطعا اقدام علی کفاشیان در خصوص بلیت فروشی از طریق شرکتی که خود مدیریت آن را به عهده دارد، خلاف قانون است و موجب وهن یک مدیر سالم در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به برنامه اخیر «نود» و پرداختن به موضوع دست داشتن رئیس سابق فدراسیون فوتبال در بلیت فروشی، گفت: بر اساس قانون واضح و روشن است که هیچ مدیری دولتی نباید مجموعه اقتصادی داشته باشد؛ چه رسد به اینکه با آن مجموعه اقتصادی تحت مدیریت خود، ثبت قرارداد کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدیران جمهوری اسلامی ایران باید مدیران سالم و پاکدستی باشند، افزود: مطالبی که علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال در این برنامه مطرح کرد، تأسف برانگیز و ناراحت کننده بود.

وی ادامه داد: قطعا اقدام علی کفاشیان در خصوص بلیت فروشی از طریق شرکتی که خود مدیریت آن را به عهده دارد، خلاف قانون است و موجب وهن یک مدیر سالم در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دیوان محاسبات حساب‌های فدراسیون فوتبال را حسابرسی می‌کند

جعفرزاده یادآور شد: قطعا به دیوان محاسبات مأموریت خواهیم داد تا نسبت به حساب‌های مالی فدراسیون فوتبال حسابرسی انجام دهد تا به این موضوع که خلاف آیین نامه‌های مالی است، به صورت قانونی رسیدگی شود.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی قرار دادن بستن رییس فدراسیون فوتبال با شرکتی که خودمسئولیت آن را به عهده دارد، موجب رانت و فساد دانست و گفت: اقدامی که در فدراسیون فوتبال رخ داده تضییع حقوق بیت المال بوده و حتی تعبیر اختلاس را نیز می‌توان برای آن به کار برد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این اعتراف در رسانه ملی انجام شد، نمایندگان مجلس از تمام ابزارهای قانونی در اختیار برای برخورد قاطعانه با این تخلف استفاده خواهند کرد و این اقدام باید تا برگشت وجوه به بیت المال ادامه داشته باشد.

جعفرزاده توضیح داد: قطعا اقدام رخ داده در فدراسیون فوتبال تخلف بوده چراکه فرد خاطی از جیب دولت، جیب شرکت خود را پر کرده است؛ در واقع یک فرد نمی‌تواند هم مدافع منافع دولت باشد هم مدافع منافع اقتصادی شرکت طرف حساب دولت.

باید از فردوسی‌پور حمایت کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برنامه شب گذشته«نود» را یکی از برنامه‌های ایده‌آل در طول تاریخ پخش این برنامه خواند و گفت: هرکس که جلوی رانت و فساد را بگیرد و به ایجاد فضای شفاف و سالم در کشور کمک کند باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد و بر همین اساس حمایت خود را از مجری توانمند برنامه نود اعلام می‌کنم.

وی اظهار کرد: به اعتقاد بنده علی کفاشیان باید در برنامه شب گذشته نود از مردم عذرخواهی می‌کرد و حداقل به جهل و نادانی خود پی می‌برد ولی او اعلام کرد که همه دستگاه‌ها و نهادهای دیگر در کشور نیز چنین اقداماتی انجام می‌دهند؛ درحالیکه این سخن خلاف واقع است.

شخص وزیر ورزش با متخلفان برخورد کند

جعفرزاده با اشاره به شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نفت طرف قرارداد با وزارت نفت و حوزه صنایع و معادن طرف قرارداد وزارت صنعت، معدن و تجارت و حتی شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت ورزش، گفت: در هیچ یک از نهادها و سازمان‌های یادشده چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و قطعا اگر رخ دهد باید با آن برخورد شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: لازم است شخص دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به این مسئله ورود کند و با متخلفان برخورد قاطع داشته باشد.

Share