فرماندار فومن تاکید کرد:

کارشناسان در تدوین سند توسعه کمک کنند | ظرفیت گردشگری فومن کم نظیر است

فرماندار فومن با تصریح براینکه برای تدوین سند توسعه باید کارگروه های تخصصی در حوزه عمرانی، اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و محیط زیستی داشته باشیم، ادامه داد: شهرستان فومن دارای طرفیت های کم نظیری در حوزه گردشگری است که باید به طور مستقل به آن پرداخت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین اسماعیل پور در نشست هم اندیشی توسعه بخش سردارجنگل فومن در شهرداری ماکلوان با بیان اینکه سند توسعه باید همه ابعاد زیرساختی شهرستان را در بر بگیرد، گفت: اندیشمندان و کارشناسان باید در تدوین سند توسعه کمک حال ما باشند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه موانع اداری، فرهنگی و اجتماعی توسعه باید برطرف شود، افزود: شناخت ظرفیت ها و جلوگیری از وجود معایب یکی از مهمترین راهکارهای مهم پیشرفت شهرستان است.

وی با تصریح براینکه برای تدوین سند توسعه باید کارگروه های تخصصی در حوزه عمرانی، اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و محیط زیستی داشته باشیم، ادامه داد: شهرستان فومن دارای ظرفیت های کم نظیری در حوزه گردشگری است که باید به طور مستقل به آن پرداخت.

این مسئول با یادآوری اینکه باید به معایب و معضلات مختلف حوزه گردشگری شهرستان رسیدگی شود، متذکر شد: در همه زمینه ها باید با راهکارهای کارشناسی تخصصی ورود کرد.

اسماعیل پور از آماده سازی طرح آمایش سرزمینی برای فومن خبرداد و افزود: کارگروه های تخصصی توسعه فومن باید برای دهه های آینده فومن برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت هنری، هنرمندان و فرهنگی شهرستان باید استفاده کرد، گفت: جریان یافتن هنر و فرهنگ در محور توسعه شهرستان، موجب افزایش بهره وری در اقدامات خواهد شد.

فرماندار شهرستان فومن خواستار افزایش توجه به حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدا شد و افزود: نظم، سلامت و پاکیزگی یکی دیگر از رکن های توسعه است.

اسماعیل پور با تصریح براینکه فومن، ماسوله و ماکلوان برای بنده یک شهر یکپارچه محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: برای توسعه بیشتر مناطق فومن، همایش های علمی برگزار خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از مدیران باید با نوآوری و تلاش بیشتر با جریان خواستار توسعه شهرستان همگام شوند، اضافه کرد: دستگاه های دولتی در شهرستان باید پشتیبان طرح و ایده های زمینه ساز پیشرفت فومن باشند.

Share