کاظمی برنامه های خود را ارائه کرد

وعده‌های پرشمار کاظمی صدای علیپور را درآورد | ۴ سال در شورا چه کردی؟!

کاندیدای شهرداری رشت رئوس برنامه های خود را در ۹ سرفصل اعلام کرد و افزود: در حوزه اداری و پرسنلی باید دانش بنیان عمل کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستور جلسه امروز شورای شهر رشت اعلام برنامه کاندیدای شهرداری رشت بود.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در ابتدا با عذرخواهی از تاخیر بیش از یک ساعته برای آغاز جلسه اظهار کرد: در ابتدا از تاخیر پیش آمده عذرخواهی میکنم و روز بهورز را گرامی میدارم.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته گفت: از رسانه ها تشکر میکنم که عدالت را در نظر می‌گیرند.

اعتراض رمضانپور به تاخیر در آغاز جلسه

احمد رمضانپور نرگسی نیز در اعتراض به تاخیر صورت گرفته گفت: جلسه هایی که تا کنون برگزار شده با تاخیر بود. اگر دوستان برنامه ای ندارند بنده برای خود برنامه دارم. شما به عنوان رییس با دو سوم اعضا هم میتوانید جلسه را تشکیل دهید.

باید افراد شایسته در راس کار باشند

در ادامه مسعود کاظمی لیچائی به عنوان اولین کاندیدا پشت تریبون قرار گرفت و در خصوص برنامه های خود گفت: در بدنه کارشناسی در حوزه‌های مختلف حضور داشته ام و ۴ سال سابقه حضور در شورا را دارم.

وی با بیان اینکه دغدغه های شهرداری باید دغدغه های مردم رشت باشد خواستار پخش یک کلیپ از فضای شهر رشت در صحن شورا شد.

کاندیدای شهرداری رشت رئوس برنامه های خود را در ۹ سرفصل اعلام کرد و افزود: در حوزه اداری و پرسنلی باید دانش بنیان عمل کرد و بدانیم آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه است.

کاظمی بر ضرورت تکریم ارباب رجوع، آینده نگری، ضابطه مندی ناکید کرد و گفت: شهرداری باید به مدیریت پایدار برسد و باید از مشارکت مردم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم در اولویت کارها قرار دارد، تصریح کرد: کاهش نیروی انسانی و پرداخت به موقع کارکنان جزو اهداف من است و باید امید به کارکنان طوری ایجاد شود که هرکدام فکر کنند روزی می توانند شهردار شوند.

عضو شورای چهارم رشت با تاکید بر استفاده از نیروهای تحصیل کرده اظهار داشت: باید افرادی در راس کار باشد که شایستگی داشته باشند.

کاظمی اکثر قوانین شهرداری را قدیمی خواند و گفت: پیشنهاد بنده اصلاح قوانین محلی و تعامل با دستگاه‌های مختلف است. مشکلات اجرایی، کاهش حضور سرمایه گذارها و مشکلات حقوقی نیز وجود دارد و نمایندگان حقوقی شهرداری را باید تقویت کنیم.

کاندیدای شهرداری رشت، ایجاد فضای بازی، اصلاح سیمای و منظر ورودی های شهر رشت و ساماندهی دست فروشان را از برنامه های خود عنوان نمود و گفت: شهر رشت شایسته بهترین ها است و پارکهای بازی مناسب فرزندان رشتی نیستند.

کاظمی در حوزه مالی بودجه را فصل الخطاب شورا و شهرداری عنوان کرد و یادآور شد: باید برای پروژه های منابع واقعی مشخص شود تا انحرافات پیش نیاید.
همچنین برای دسترسی به اهداف توسعه محور برنامه داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه ۷۵ درصد از کدها به ساخت و ساز وابسته است با طرح تفصیلی کار را ساماندهی کنیم و ممیزی ها بعد از پایان کار باشد.

عضو سابق شورا بر ضرورت مطالبات شهرداری از دولت تاکید کرد و افزود: در ارزش افزوده، بر اساس کلانشهرها به رشت پرداخت نمیشود اما باید تلاش کنیم حق واقعی رشت را بگیریم.

کاظمی گفت: رشت با شهر خلاق خوراک میتواند بهترین مکان برای گردشگری در ایران میتواند باشد. هنر بنده در این است که از مشاغلی عوارض بگیرم که ابجاد تنش نشود.

کاندیدای شهرداری رشت، بر ایجاد بازارهای تخصصی تاکید کرد و افزود: در حوزه ترافیک باید تفکر مدیریتی اصلاح شود.

وی اجرای طرح جامع ترافیک و احداث پارکینگ مکانیزه را ضروری دانست و گفت: در حوزه عمرانی رویکرد ما محله گرایی باشد.

کاظمی گفت: در بحث شهرداری مردم ظاهر را می بینند مثل آسفالت که نیاز به راه اندازی دارد.

وی همچنین اصلاح ترمیم آسفالت، سرعت بخشیدن به لندفیل سروان، احیای رودخانه های زرجوب و گوهر رود، ساماندهی جمع اوری ابهای سطحی استفاده از پیمانکاران بومی، احداث پارک کودکان بانوان و ورزشکاران، ساماندهی مراکز صنفی و ایجاد دروازه های زیبا در ورودی شهر رشت را از برنامه های خود دانست.

کاظمی در حوزه محیط زیست بر پیگیری با قید فوریت لندفیل سراوان، پیوست محیط زیست برای پروژه های عمرانی، اجرای طرح تفکیک از مبدا و تعیین و تکلیف شرکت تی تی اس، و ارتقا فرهنگ زیست محیطی تاکید کرد.

عضو سابق شورا در حوزه گردشگری بر برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی، جلب سرمایه گذاری در تالاب عینک، استفاده از حمل و نقل های قدیمی مثل درشکه، ایجاد برند تفریحی، برگزاری همایش های بین المللی، احیای پارک ۴۵۰ هزار هکتاری در سراوان و جذب سرمایه گذاری را از اهداف خود عنوان کرد.

وی در حوزه سرمایه گذاری بر لزوم استفاده از منابع بانکها، شرکت های هلندینگ بانکی و استفاده از سرمایه‎گذار های بومی تاکید کرد.

کاندیدای شهرداری رشت در تشریح برنامه های خود حوزه فرهنگی گفت: با بازآفرینی تاریخی رشت میتوان این حوزه را تقویت کرد.

اهل ساغریسازان هستم

کاظمی گفت: من اصالتا اهل ساغریسازان هستم که رمضانپور در واکنش به این حرف اظهار کرد: ما فکر می‌کردیم شما لشت نشایی هستید.

وی در ادامه گفت: ۴۰ سال است در رشت زندگی میکنم.

به گزارش دیارمیرزا، کاظمی بر توجه به مناطق محروم، جلوگیری از رانت خواری، احداث برج باران در رشت، برگزاری سفرهای فرهنگی، یکسان سازی فارسی و انگلیسی، احداث پارک مینیاتوری در پارک سراوان، توسعه رابطه شهرداری با دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: کاهش هزینه ها و فراغت شهروندان، احداث هتل ۵ ستاره در تالاب عینک، ساماندهی سیم های برق شهر و ساماندهی کارتن خوابها تاکید کرد.

کاندیدای شهرداری رشت گفت: اگر انتخاب شوم یار دوازدهم اعضای شورا خواهم بود.

اعتراض علیپور به سخنان کاظمی

محمدحسن علیپور عضو شورا در واکنش به اظهارات کاظمی پرسید: شخص جنابعالی سکان ریاست شورا را برعهده داشتید و مدیرعامل تاکسیرانی بودید در آن دوران چه کردید؟ در دوران حضور ۴ ساله خود در شورا درباره حقوق کارکنان شهرداری چه کردید؟ به نظر من کسی که نمی‌تواند کاری کند غلط می‌کند که بیاید و در این عرصه ورود کند.

رمضانپور از کاظمی پرسید: بنده تردید ندارم که شما توانایی دارید. برنامه های زیبایی را ارایه دادید. این یکی از بهترین برنامه ها بود اما باید بدانید که تئوری ها در عمل با مشکل مواجه خواهد شد و آنچه که ارائه دادید آرمان شهر است. به طور خلاصه شما یک بودجه ۹۰۰ میلیاردی با کسری ۴۰۰ میلیاردی از سال ۹۵ داشتید و برای انجام کارها در امسال ۱۲۰۰ میلیارد نیاز دارید. برای هزینه های جاری راهکاری که میتوانید انجام دهید چیست؟

عاقل منش دیگر عضو شورا نیر گفت: آقای کاظمی گفتند میتواند تعامل را برقرار کنند. برای تعامل با دیگر دستگاه‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

شیرزاد از کاظمی پرسید: در دو روز وعده های زیادی از کاندیداها شنیدیم اما رشت طاقت فرصت سوزی را ندارد. برای اجرایی و عملیاتی کردن این برنامه ها چقدر پایبند به گفته‌های خود هستید؟ محورتان برای انتخاب مدیران چطور است؟ آیا از مدیران انتقالی و مامور به خدمت استفاده می‎کنید؟

کاظمی در پاسخ سوالات گفت: ۱۶۴ تذکر شورای چهارم به شهردار داده شد. در بحث بیمه یکسال رایزنی کردم و با تهاتر به سرانجام رسید. در مورد تاکسی رانی هم تلاشهای زیادی برای حمل و نقل عمومی شد. باید فرایند گرا نبود بلکه نتیجه گرا بود و در اولویت بنده پرداخت حقوق پرسنل است.

وی افزود: در شورای چهارم هرکجا مخالفت کردبم ضد توسعه خوانده شدیم. بودجه شهرداری حبابی است و ۱۲۵۰ میلیارد تومان را به ۹۰۰ میلیارد رساندیم.

کاندیدای شهرداری گفت: تعاملات با حوزه های مختلف برقرار کردم. یک روز به عنوان عضو شورا کار کردم و امروز اگر به من اعتماد کنند به عنوان شهردار از حقوق شهر رشت دفاع می‌کنم. این برنامه کپی نبود و تلاش کردم حبابی نباشد. امروز اشتباهاتی می‌شود که با نظارت قابل حل است و اتاق فکر سهرداری شورا باید باشد.

علوی امدانی نیز در پایان سخنان کاظمی گفت: در سال چهارم مدیریت شورا بسیار خوب بود و بنده به عنوان یک جوان رشتی از ایشان تشکر میکنم!

Share