واکنش کاربران توئیتر به حرکات رئیس دفتر ترامپ هنگام سخنرانی او در سازمان ملل

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به واکنش های «جان کلی» رئیس دفتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در طول سخنرانی وی در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل واکنش زیادی نشان داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: سخنرانی ترامپ که روز سه شنبه انجام شد بسیار طولانی و حاوی نکاتی بود که انتقاد بسیاری را برانگیخته است. کاربران شبکه های اجتماعی بخصوص توئیتر به شوخی نوشتند که کلی به هنگام سخنرانی ترامپ دچار یک بحران هویت شده بود.

به هنگام سخنرانی وی وضعیت چهره و حرکات بدنی «جان کلی» به گونه ای بود که سوژه عکاسان شده و توجه بسیاری از کاربران در سراسر جهان را به خود جلب کرد.

برخی سخنرانی ترامپ را یک «طوفان ۴۵ دقیقه ای» نامیدند که توئیتر را درنوردید چرا که از همان بدو شروع سخنان ترامپ کاربران از سراسر جهان واکنش به صحبت های او را آغاز کردند.

واکنش های جان کلی به این سخنرانی هم به همان میزان اظهارات ترامپ توجه مردم را به خود جلب کرد چرا که وی سر خود را بین دو دست می گرفت، به زمین خیره می شد و با صورت خود بازی می کرد که به وضوح نشان می داد از سخنرانی رئیس جمهوری کشور خود لذت نمی برد.

یکی از کاربران نوشت جان کلی با شنیدن سخنان ترامپ درباره ماهیت وجودی خود به عنوان رئیس دفتر وی شک کرد.
کاربران دیگر معتقد بودند حالات چهره وی در طول سخنرانی ترامپ نشان دهنده تمام حس هایی بود که به شنوندگان از این سخنان دست می داد.
جان کلی پی در پی به ساعت خود نگاه می کرد و به موهای خود دست می کشید که نشان دهنده بی حوصلگی وی بود.
ترامپ ماه گذشته از جان کلی ۶۷ ساله برای برقراری نظم کاری در کاخ سفید دعوت به کار کرد اما هنوز یک ماه نگذشته بود که نشانه های تنش در بین آنها ظاهر شد.

کلی در این باره به نیویورک تایمز گفته بود که در طول ۳۵ سال خدمت در ارتش هرگز کسی با وی با لحنی که ترامپ سخن می گوید حرف نزده بود.

بدنبال اولین سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل موج گسترده ای از انتقادات و حملات توئیتری علیه وی توسط رقبای دمکراتش آغاز شد.

 «بن رودز» مشاور سابق سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در توئیتی انتقادی با اشاره به صحبت های رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: تهدید به جنگ. حمله به دیپلماسی. بی توجهی به متحدان. سکوت در برابر روسیه. ترامپ نظم بین المللی و دهه ها رهبری آمریکا را سرنگون می کند.

ترامپ در سخنرانی خود توافق هسته ای را بدترین و یک طرفه ترین توافقی خواند که امریکا تاکنون در آن حضور داشته است.
وی کره شمالی را به نابودی کامل تهدید کرد و به نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا شدیدا حمله کرد.

«نیکلاس برنز» نیز که در دوره جورج بوش پسر، معاون وزارت خارجه بود در توئیتی نوشت: روسای دوران جنگ سرد مانند ریگان و بوش (پدر) در مقابل تهدیدها فولادین و مصمم بودند، نه گزافه گو و پرسروصدا مثل آن چیزی که امروز ترامپ بود.

در عین حال، سخنان جنگ طلبانه ترامپ حتی از سوی برخی از جمهوریخواهان کنگره نیز مورد انتقاد قرار گرفت.
به گزارش ایرنا «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به سی. ان. ان. گفت که ترامپ به جای از میان برداشتن برجام به فکر اجرای قاطعانه و شدید آن باشد.

اما سناتور «دایان فینستاین» با انتقاد صریح از سخنان ترامپ، آن را زمینه ساز انزوای بین المللی آمریکا خواند.
وی با انشار بیانیه ای تصریح کرد: هدف سازمان ملل متحد گسترش صلح و همکاری بین المللی است. اما رییس جمهور ترامپ از آن برای تهدید به جنگ استفاده کرد.

رییس شورای نایاک نیز با جنگ طلبانه توصیف کردن سخنان ترامپ، آن را سخنانی توخالی برای مردم ایران خواند.

Share