میوه تلخ ماحصل کدام باغبان است؟

هدف اصلی جشنواره لاله تالابی بندرانزلی با جاخالی آقایان حذف شد!

به راستی تصمیم گیرندگان چند ساعت پیش از برگزاری زنجیره انسانی نجات تالاب به چه چیزی آگاه شدند که منجر به عدم برگزاری این اتفاق مهم شد و جشنواره این میوه تلخ را به بار آورد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین جشنواره لاله های تالابی با کاستی های بسیاری چون عدم اطلاع رسانی، برنامه ریزی مناسب و استقبال آغاز شد.

همگان می دانند هر جشنواره ای دارای پیامدی بوده که از همین رو جشنواره لاله های تالابی نیز پیامدی زیست محیطی و گردشگری دارد و اصلی ترین اهداف این جشنواره ضرورت “احیای تالاب بین المللی انزلی” است.

شامگاه دیشب خبر از لغو زنجیره انسانی حمایت از تالاب بین المللی انزلی خبر رسید و شنیده شد که این برنامه به دلایل نامعلومی مجوز نگرفته است.

حال سئوال می شود که چرا؟ مقصر کیست؟ برخی می گویند شورا و سرپرست پیگیری نکرد و از موضوع راحت گذشت و برخی می گویند فرماندار و چندین اسم دیگر! حال دلیل آن فرد حقوقی معلوم نیست و فقط می گوییم الله اعلم.

م.ل به عنوان فعال محیط زیست شهرستان به خبرنگار دیارمیرزا گفت: یقیناً نهادهای لغو کننده با استدلال لازم و کافی این تصمیم را اخذ نموده اند اما نقش کمرنگ و عدم حمایت سرپرست شهرداری و فرماندار بندرانزلی و اندیشه جاری در ورای این تصمیم جای سوال دارد؛ چرا این حرکت انسانی که می توانست عسلی باشد در کام تالاب به کام عده ای زهر شد؟ به راستی تصمیم گیرندگان چند ساعت پیش از برگزاری زنجیره انسانی نجات تالاب به چه چیزی آگاه شدند که منجر به عدم برگزاری این اتفاق مهم شد و جشنواره این میوه تلخ را به بار آورد؟

یقینا برای مسئولین محترم شهرستان بندرانزلی شرکت در جُنگ و جشن میلیونی یکشنبه و گرفتن عکس های یادگاری مطلوب تر از عنوان کردن دردهای تالاب بین المللی انزلی است که این روزها نفس های آخرش را می کشد. آیا حسرت سزاست؟

Share