نشست استاندار گیلان و نماینده لنگرود با وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

نجفی: ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به گیلان اختصاص یافت

نشست مشترک استاندار گیلان و نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی استان در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در پایان این نشست گفت: سال گذشته سهمیه گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید ۴۷۰ میلیارد تومان بود که با پرداخت ۵۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع جز استانهای برتر بود و امسال با توجه به عملکرد خوب استان، این اعتبارات به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

نجفی گفت: از این تسهیلات ۶۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش بنگاههای تولیدی و طرحهای نیمه تمام بالای ۶۰ درصد و ۲۹۰ میلیارد تومان  نیز برای بازسازی و نوسازی حدود ۴۵۰ بنگاه و واحد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تاکنون صاحبان هزار و ۱۵۷ واحد صنعتی در سامانه بهین یاب برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند گفت: در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد در صورتیکه گیلان همچون سال گذشته تسهیلات رونق تولید را جذب کند میزان سهمیه در نظر گرفته شده استان افزایش یابد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: از هزار و صد واحد صنعتی در حال ساخت استان حدود  ۵۰۰ واحد صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت کار دارند که دکتر شریعتمداری اعلام کردند تا جائیکه اعتبارات و تسهیلات اجازه می دهد در خصوص تکمیل این واحدها مساعدت های لازم را انجام می دهند.

نجفی کمک به رونق صنعت ابریشم را ازدیگر مباحث مطرح شده در نشست با وزیر صنعت عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا گروهی به سرپرستی یکی از معاونین وزیر به گیلان سفر کنند و پس از برگزاری نشستهای کارشناسی و ارائه راه حلهای پیشنهادی نشست نهایی در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شود.

Share