هشدار دبیر ائتلاف رشتی‌ها به معامله‌گری اعضای شورا

نباید شایستگی را فدای بومی بودن کرد | برخی هنوز نیامده قول پُست، پول و پروژه داده‌اند

آب برین گفت: به افرادی که هنوز به شهرداری نیامده‌اند اما به صد نفر قول پُست، پول و پروژه داده اند و همچنین آن دسته از اعضای شورایی که با این افراد همکاری می کنند هشدار می‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین آب برین، فعال اجتماعی و دبیر ائتلاف رشتی‌ها در گفت‌و‌گو با «گیل نگاه» با تشریح شرایط کنونی شهر رشت و مدیریت شهری آن، از معیارهای انتخاب شهردار رشت می گوید.

آب برین در این رابطه گفت: با توجه به اینکه شورا و شهرداری یک نهاد ماهیتا غیر سیاسی است احزاب نباید با آن سیاسی برخورد کنند اما متاسفانه شواهد و قرائن چیز دیگر را می گوید و اصولگرایان و اصلاح طلبان شورای پنجم با موضوع انتخاب شهردار سیاسی برخورد می کنند.

هم اکنون رشت و شهرداری آن در شرایطی قرار دارند که اعضای شورای پنجم نباید سکان هدایت این کشتی طوفان زده را به فردی بسپارند که که قبلا در سطحی پایین تر از شهرداری مدیریت می کرده است.

او افزود: همانگونه که مستحضرید هم اکنون پرسنل شهرداری به لحاظ رضایتمندی در شرایط خوبی قرار ندارند از طرفی مشکلات عدیده رشت در حوزه های حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا، مشکلات زیست محیطی و ترافیک جملگی ما را به جواب این معمای آسان می رساند که شهرداری رشت جای آزمون و خطا نیست.

دبیر ائتلاف رشتی‌ها با انتقاد از کسانی که «گفتمان ائتلاف رشتی‌ها» را به دوقطبی بومی-غیربومی تقلیل می‌دهند تصریح کرد: اخیرا مشاهده می‌کنیم برخی در حال تحریف گفتمانی که ائتلاف رشتی ها پرچم دار آن بود؛ یعنی “بومی گرایی” هستند.

ائتلاف رشتی ها متشکل از جمعی از فرهیختگان رشتی است که در اوج التهابات انتخاباتی هیچگاه به سمت قومیت گرایی نرفتند و همواره بر سلامت و پاکدستی افراد بومی تاکید می کردند و هیچگاه شایستگی را فدای بومی گرایی نکردند.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: بسیار بدیهی است وقتی فردی بومی از هر حیث پایین تر از یک گزینه غیربومی است، «شایستگی» بر «بومی بودن» ارجحیت دارد.

آب برین افزود: مسئله ی دیگر که ما در بحبوحه انتخابات بر آن پافشاری می‌کردیم عرق به تعلقات رشت بود و این صفت به صرف بومی بودن در افراد وجود ندارد. چه بسیارند افراد بومی که هیچ تعصبی به تعلقات شهر خود ندارند و به راحتی منافع شهر مادری خود را معامله می کنند.

دبیر ائتلاف رشتی ها با بیان این که از نظر ما شاخص های نامزدهای شهرداری را باید در رزومه افراد جست و جو کرد و نه صرفا با گفتن و بر زبان آوردن؛ شاخص‌های این ائتلاف برای انتخاب شهردار رشت را این‌چنین اعلام کرد:

۱- در شرایط برابر بومی باشد.

۲- سوابق در حوزه های مرتبط داشته باشد.

۳- برروی تعلقات رشت عرق داشته باشد.

۴- تحصیلات مرتبط در حوزه مدیریت شهری داشته باشد.

۵- در حوزه محیط زیست برنامه مشخص داشته باشد.

۶- به مردم پاسخگو باشد.

۷- اهل معامله و باند بازی نباشد.

۸- با مسائل شهری، سیاسی برخورد نکند.

۹- به نقش قانون گذاری و نظارتی شورا اعتقاد داشته باشد.

۱۰- با دستگاههای مختلف تعامل داشته باشد.

۱۱- پاکدست باشد.

۱۲- در حوزه جذب سرمایه توانمند باشد.

آب برین با اشاره به نتایج انتخابات شورای پنجم رشت بیان کرد: مردم با کم توجهی به لیست‌های سیاسی و احزاب در انتخابات به همه فهماندند که شورا جای حزبی برخورد کردن با مسائل مدیریت شهری نیست و همین نظر مردم تکلیف همه را روشن می کند. مردم در خصوص اعضای شورای پنجم قضاوت خواهند کرد و کسانی که مشکلات مردم را سیاسی می کنند و به جای حل این مشکلات به جنگ زرگری می پردازند را به خوبی خواهند شناخت.

دبیر ائتلاف رشتی ها با اشاره به برخی شنیده ها پیرامون فعالیت برخی گزینه‌های تصدی شهرداری رشت گفت: به افرادی که هنوز به شهرداری نیامده‌اند اما به صد نفر قول پُست، پول و پروژه داده اند و همچنین آن دسته از اعضای شورایی که با این افراد همکاری می کنند هشدار می‌دهیم؛ در صورت عدم اصلاح این رویه ، افکار عمومی مقابل این اقدامات خواهد ایستاد و دیر نیست که این افراد توسط مردم و شهروندان شهر رشت کنار گذاشته شوند.

Share