در اولین جلسه علنی شورای شهر رشت مطرح شد

نباید برای انتخاب شهردار به اعضای شورا فشار بیاورند | حضور رسانه‌ها در صحن شورا محدود شد

در روزی که اعضای کمیسیون های تخصصی شورای شهر رشت مشخص شدند دستور کار انتخاب شهردار رشت تا روز چهارشنبه مسکوت ماند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین جلسه شورای شهر رشت به صورت علنی و با دستور کار بررسی کاندیداهای شهرداری رشت و انتخاب اعضا برای کمیسیون ها برگزار شد.

برای انتخاب شهردار به اعضای شورا فشار نیاورند

در ابتدای این جلسه امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت از محدودیت حضور خبرنگاران در صحن شورا خبر داد و گفت: صحن شورا فضای کوچکی دارد و به لحاظ برقراری آرامش در صحن حضور رسانه‌ها بصورت چرخشی خواهد بود!

علوی با بیان اینکه خدا رو شکر میکنم که با دیگر توفیق خدمت به مردم شهرم را به دست آورده ام افزود: امیدوارم که هر ۱۱ عضو پاسدار رای مردم باشیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه همه خود را برای انجام کارهای بزرگ در حوزه خدمات اجتماعی، فرهنگی، حمل و نقل آماده کرده اند، یادآور شد: برای موفقیت نیاز به همیاری همه از جمله مردم داریم.

وی ادامه داد: باید به شورای پنجم وقت دهند تا کارهایی که به نفع مردم است انجام گیرد.

علوی با اشاره به جلسات برگزار شده در جهت انتخاب شهردار گفت: در ماه نخست تصمیم گرفت شده است که دو جلسه در هفته برگزار شود تا شهرداری لایق مردم شهر رشت را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: انتخاب شهردار با اعضای شورا است و نباید فشاری باشد چون اعضا منتخبین مردم هستند.

قدردانی از حضور چرخشی اصحاب رسانه در صحن شورا

رضا رسولی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: باید اعتمادی که مردم به ما کردند را برآورده کنیم.

وی با دفاع از اعمال محدودیت رسانه ای و حضور چرخشی اصحاب رسانه در صحن شورا گفت: این تصمیم بسیار درست بود و به نفع خود رسانه ها نیز هست چون ما نمی‌توانستیم به خوبی از آنها پذیرایی کنیم.

این عضو شورا از جمله آسیب های شورای چهارم را بی نظمی عنوان کرد و گفت: با حضور اعضای پر تجربه این نقیصه از بین خواهد رفت.

وی خواستار ایجاد یک نظام نامه در رابطه با نطق اعضا شد و افزود: انتخاب شهردار برای رشت ضرورت است اما باید فردی لایق را انتخاب کنیم.

رسولی تصریح کرد: ۲۲ نفر در مدت چهار روز مصاحبه شدند و انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفت و امید داریم تا روز چهارشنبه بهترین انتخاب را برای رشت انجام دهیم.

اعضای هیات رئیسه، شورا را از جناح بندی سیاسی دور نگه دارند

احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو دیگر شورا در این جلسه با گرامیداشت هفته دولت گفت: از همه مردم که در انتخابات حماسه ای بزرگ رقم زدند تشکر میکنم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه گفت: در یک فرایند دمکراسی هیات ریسه انتخاب شد و رقابت در کنار رفاقت بود. امیدوارم هیات رئیسه شورا رضای خدا و خدمت به مردم را سر لوحه کار خود قرار دهند و شورا را از جناح بندی سیاسی دور نگه دارند.

عضو شورای شهر رشت متذکر شد: ما برای کار آمدیم و تفکر سیاسی را در کار اجرایی نباید دخالت بدهیم چون خسارت زیادی وارد میکند و خیانت به نظام و ارزشهای نظام خواهد بود.

رمضانپور نرگسی اصحاب رسانه را پلی بین شورا و مردم دانست و با تاکید بر رعایت امانتداری در حوزه خبر اظهار کرد: نقد باید سازنده باشد و نباید مسائل را غیر واقعی نشان دهد.

وی با اشاره به عقب ماندگی رشت اظهار کرد: وقتی شهر رشت را با گرگان و اردبیل مقایسه می‎کنیم می بینیم که آن شهرها پیشرفت کردند و رشت نتوانست پیشرفت کند. باید اعتماد عمومی را جلب کنیم و اعتماد لازم در سرمایه گذار را نیز فراهم آوریم.

به گزارش دیارمیرزا این عضو شورا با اشاره به عمر کوتاه مدیریت شهری و بی ثباتی صورت گرفته گفت: هر ۹ ماه سرپرست یا شهردار عوض شده است اما امید داریم که این سرپرست آخرین سرپرست در شورای پنجم باشد.

رمضانپور نرگسی خواستار دقت نظر لازم در انتخاب شهردار رشت شد و اظهار کرد: نباید در انتخاب شهردار  آتی رشت عجله داشته باشیم.

انتخاب شهردار مسکوت ماند

فرهام زاهد نیز با اشاره به غیبت دو عضو شورا در جلسه امروز خواستار انتخاب شهردار در جلسه روز چهارشنبه شد و اظهار کرد: خواهش میکنم که انتخاب شهردار در فضایی صورت بگیرد که هر ۱۱ نفر حضور داشته باشند.

رضا رسولی نیز در این رابطه اظهار کرد: اعضای شورا باید جلسات را جدی بگیرند و در تمام جلسات حضور یابند. بنده با نظر اقای زاهد موافقم.

گفتنی است در پایان دستور کار انتخاب شهردار با رای اعضا تا روز چهارشنبه مسکوت ماند.

سفر سرپرست و مدیر روابط عمومی شهرداری به قونیه ترکیه

مصوبه سفر سرپرست شهرداری رشت و مدیر روابط عمومی به قونیه ترکیه به مناسبت همایش جشن گردشگری به دعوت دکتر خدادای در همایش شهرخلاق در دستور جلسه قرار گرفت که با موافقت اعضاء پذیرفته شد.

اسماعیل حاجی پور و جلال الدین محمد شکریه در جلسه امروز شورا غیبت داشتند. همچنین برای آشنایی با اعضای کمیسیون های تخصصی شورا کلیک کنید.

 

Share