در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان فومن عنوان شد

مسئولان جلوی فرهنگ اشتباه عزاداری را بگیرند | مساجد مقدس ترین نقاط زمین هستند

افتخاری یادآوری اینکه در حوزه معنویات نباید ففط به مسایل مادی فکر کند و خداوند خودش یاور دین داران خواهد بود، گفت: هیچ فردی حق ندارد خود را صاحب دستگاه اباعبدالله(ع) بداند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین تائب در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان فومن با بیان اینک اینکه روحانیون باید از خرافات دینی جلوگیری کنند، گفت: تبیین حقیقت یکی از مهمترین وطایف مبلغان دین است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فومن با تصریح براینکه دشمنان به دنبال تخریب چهره اسلام هستند، افزود: همه مبلغان دینی باید شبهات موجود در جامعه را با استدلال های متقن پاسخ دهند.

وی با تاکید براینکه جوانان ایران اسلامی دلداده دین و حقیقت و ائمه اطهار هستند، متذکرشد: مساجد و هیات ها باید مامن همه عاشقان دین و مذهب باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه بیش از ۱۰۰ روحانی در مناطق شهرستان فومن در حال فعالیت های دینی هستند، اضافه کرد: اداره تبلیغات اسلامی اماده غنی سازی و توانمند سازی برنامه های مساجد شهرستان است.

مساجد مقدس ترین نقاط زمین هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن صفوی در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان فومن با بیان اینکه خادمان و امنا مساجد وظیفه ارزشمندی را بر عهده دارند، گفت: دستگاه های فرهنگی شهرستان فومن باید مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان فومن با تصریح براینکه مسایل دینی باید از سوی اندیشمندان و محققان دینی بیشتر تبلیغ شود، افزود: جامعه اسلامی نیازمند حرکت های تاثیر گذار و ارزشی دینی و فرهنگی است.

وی با یادآوری اینکه فقیهان مرجع عالم پاسخ به شبهات دینی هستند، خاطرنشان کرد: مساجد مقدس ترین نقاط زمین هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه خادمان مساجد از هر شغل، طبقه و سنی برای ثواب الهی خدمت می کنند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز خادم مسجد بوده است.

خطیب جمعه فومن با بیان اینکه مساجد میعادگاه انسان های پاکدامن باشد، ادامه داد: مساجد بیت الله هستند که پناه برندگان پاکدل به این مکان مقدس در سایه الطاف خداوند متعال قرار خواهند گرفت.

صفوی با تاکید براینکه دوره تبلیغات سنتی دین گذشته است، گفت: تبلیغات دینی نیاز به نوآوری دارد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات دینی نباید مردم را به رکود فکری و اعتقادی فرو ببرد، متذکرشد: مبلغان حقیقی و دانشمند در کتاب تاریخ ماندگار خواهند شد.

مسئولان باید جلوی فرهنگ اشتباه عزاداری را بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری نیز در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان فومن با بیان اینکه جوانان باید از سوی امنا مساجد جذب شوند، گفت: نباید هیات امنای مساجد بصورت موروثی و خانوادگی باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تصریح براینکه هیات امنا خادمان مساجد هستند، متذکرشد: نباید با اقدامات اشتباه جوانان را از مساجد ببرون برانیم.

وی با تاکید براینکه همه مراسم ها باید به داخل مساجد هدایت شوند، ادامه داد: برخی از هیات های مذهبی بر اثر مقابله با برخی از هیات امناهای مساجد، تشکیل شده اند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با یادآوری اینکه آسیب های زیادی از سوی برخی‌ مبلغان و مداحان به مراسم عزاداری امام حسین(ع) وارد شده است، اضافه کرد: باید از خرافات و آثار غربی در عزاداری ها جلوگیری کرد.

این مسئول با تاکید براینکه هیات امنای مساجد در محلات باید از تحصیل کرده های منطقه باشند، متذکرشد: هیات امنای مساجد باید توان پاسخگویی به سوالات و رد شبهات را داشته باشند.

افتخاری با بیان اینکه برخی از افراد از فرهنگ اصیل عاشورایی فاصله گرفته اند، افزود: برخی از استان ها هرگز از سنت های فرهنگی و عاشورایی خود دوری نکرده اند و با هویت تاریخی و فرهنگی عزاداری می کنند.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه اعتقادات نباید در مسایل مذهبی به سمت و سوی کم رنگی برود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید جلوی فرهنگ اشتباه عزاداری را بگیرند، ولی نباید در اعتقادات دارای پایه تاریخی مردم دخالت بکنند.

وی با یادآوری اینکه در حوزه معنویات نباید فقط به مسایل مادی فکر کند و خداوند خودش یاور دین داران خواهد بود، گفت: هیچ فردی حق ندارد خود را صاحب دستگاه اباعبدالله(ع) بداند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه فضای حضور جوانان در مساجد باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: مراسم های عزاداری باید آسیب شناسی و رسیدگی شود.

این مسئول‌ با یادآوری اینکه عزاداری های ظاهری هرگز بر دل نخواهند نشست، گفت: مبلغان دینی باید در سخنرانی های خود دقت کنند و هر چیزی را بر زبان نیاورند.

افتخاری با تصریح بر اینکه هیات ها باید در مراسم ها دارای برنامه باشند و برای شهروندان ایجاد مزاحمت نکنند و برای جوانان وقت بگذارند، اضافه کرد: تبلیغ دین باید از حالت یکنواختی و مصنوعی خارج شود.

وی خواستار نظم بخشی و فرهنگ مداری در عزاداری ها شد و خاطرنشان کرد: برخی از هیات ها در حال تقابل با یکدیگر هستند.

افتخاری با یادآوری اینکه بسیاری از ادیان و کشورها غبطه مراسم های عزاداری و مذهبی ایران را می خورند، گفت: عظمت اهل بیت(ع) تا ابد جاودان خواهد ماند.

گفتنی است در این مراسم از کتاب سفیه النجات حجت الاسلام صفوی نیز رونمایی شد.

Share