نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

مردم هرجا که از مسئولان کوتاهی می‌بینند مطالبه‌گری کنند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری توسط مردم گفت: اگر می‌بینید در جایی کوتاهی می‌شود به وظیفه خود عمل کنید و طبق فرموده مقام معظم رهبری عادلانه، عاقلانه و با رعایت احترام انتقاد و مطالبه‌گری کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت الله رضا رمضانی گیلانی عصر امروز در مراسم یابود سردار شهید علی گلستانی در رشت با اشاره به نقش شهدا و خانواده‌های آنان در جریان انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جلسات فقط برای یاد کردن شهدا نیست بلکه جلسه‌ای است برای تجدید عهد مردم با منش شهدا.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه شهدا و همچنین جایگاه امامت در قرآن کریم عنوان داشت: بنا به آیات قرآن کریم، عباد الرحمن دارای اعتدال فکری، اخلاقی و عملی در تمام حوزه‌های زندگی هستند و اگر چنین نبود رشد نمی‌کردند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه بزرگترین درس و تاکید انبیاء باور داشتن نسبت به خدا و معاد بوده است خاطرنشان کرد: قدم برداشتن به سمت عبودیت و اجتناب از انواع طاغوت دو نکته مهمی است که افرار باورمند به آن ملتزم هستند.

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: باید دعا کنیم که خداوند ما را امام متقین قرار دهد زیرا این موضوع فقط مخصوص امام معصوم نیست و هر کسی می‌تواند به این جایگاه برسد اما لازم است بنا به روایت در جمع متقین و پارسایان باشد.

وی با بیان اینکه با ظهور امام زمان (عج) سطح معنویت و عقلانیت بالا می‌رود اظهار داشت: یک عالم زمانی می‌تواند امام شود که بتواند دو علم و عمل خود را با یکدیگر همراه کند زیرا مردم از او رنگ می‌گیرند و اگر علم او رنگ عمل نداشته باشد هیچگاه اسوه و الگو نمی‌شود.

آیت الله رمضانی گیلانی با اعلام اینکه در روایتی، امام صادق (ع) خواستار صبوری، بردباری، اهل مدارا بودن و اهل علم بودن شیعیان شده‌اند افزود: پیغمبر ما اهل رحمانیت بود و رحمانیت او نیز جهانی بود اما در مقابل انسان‌هایی که مانند علف هرز بودند شیوه ایشان نیز تغییر می‌کرد.

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ با اشاره به انواع نقش انسان در زندگی عنوان داشت: عده‌ای از مردم در جمع عالمان ربانی هستند که اسوه و الگو هستند، عده‌ای دیگر شاگردان و هدایت پذیران و عده‌ای دیگر نیز افرادی هستند که هیچ ملاکی برای زندگی ندارند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه شهدا نیز امام و الگو جامعه هستند عنوان داشت: ایثار و اخلاق دو عامل اصلی برگزیدگی شهدا است که به‌واسطه آن‌ها برای نجات بشریت از خود گذشتند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه شهید محسن حججی اظهار داشت: شهدای این نسل رویش‌های انقلاب هستند و جایگاهی دارند که ما درک نمی‌کنیم.

وی با اعلام اینکه شهدا به وظایف خود عمل کردند و امروز نوبت ماست که به وظیفه خود عمل کنیم گفت: امروز باید دوباره بررسی کنیم که چرا انقلاب کردیم و چرا شهدا این مسیر را رفتند و چرا امام (ره) به اصلاح نظام طاغوت رضایت نداد و فقط ندای انقلاب سر داد.

آیت الله رمضانی گیلانی افزود: مردم ما صداقت و مهر خود نسبت به انقلاب را نشان دادند و همه نوع ایثار را از آن‌ها دیدیم و دیگر امروز هیچ‌کسی حق ندارد این را انکار کند که مردم همواره گوش به فرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر مسئولان به مردم خدمت کنند جامعه آسیب نمی‌بیند اظهار داشت: نباید مردم و جوانان را در تنگنا قرار داد و اگر با جوانان با صداقت برخورد می‌کردیم شاهد برخی لجاجت‌ها نبودیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری توسط مردم گفت: اگر می‌بینید در جایی کوتاهی می‌شود به وظیفه خود عمل کنید و طبق فرموده مقام معظم رهبری عادلانه، عاقلانه و با رعایت احترام انتقاد و مطالبه‌گری کنید.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تبیین دقیق مفهوم آتش به اختیار اظهار داشت: آتش به اختیار به‌معنای کار فرهنگی دقیق، حساب شده و مهندسی شده و توسط مردم و بدنه نظام است.

Share