فرماندار رشت با اشاره به افزایش بودجه شهرستان رشت

مدیری که طرح و برنامه ندارد صندلی را به ناحق اشغال کرده است

در جلسه امروز کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت که با حضور فرماندار شهرستان و بخشداران برگزار شد به ۷۰۰ پروژه اعتبار اختصاص داده شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با بیان اینکه این جلسه از مهمترین جلسات شهرستانی که در مورد توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان تصمیم گیری می کند، گفت علاوه بر پروژه های عمرانی، بررسی درخواست های واصله و سمت دهی و هدف گذاری برنامه ها و پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های نیمه تمام بر عهده این کمیته است.

شفقی برطرف کردن نیازهای مردم شهرستان رشت را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: در مسیر توسعه باید همدیگر را یاری کنیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه مدیران دستگاه باید مطالعات دقیقی در مورد برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: در توزیع اعتبارات برخی دستگاههای اجرایی برنامه ای در حوزه کاری خود نداشتند و این ضعف بزرگی است که از آن گلایه دارم.

وی ادامه داد: دستگاهی که نتواند پیشنهاد و طرحی داشته باشد به نظر بنده آن مدیر صندلی را به ناحق اشغال کرده است.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته در تقسیم بودجه شهرستانی با مشکلاتی مواجه بودیم، گفت: امسال با مستنداتی که ارائه کردیم توانستیم با همکاری استاندار گیلان از حقوق مسلم شهرستان رشت دفاع کنیم.

شفقی با اشاره به بودجه سال گذشته اظهار کرد: در سال ۹۶ سهم شهرستان رشت از بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی استان گیلان ۷۸ میلیارد تومان معادل ۱۷ درصد از بودجه استاتی بود که امسال با همکاری استاندار گیلان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از بودجه ۵۱۲ میلیارد تومان استان گیلان، ۱۴۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۲۸ درصد از اعتبارات استان به شهرستان رشت اختصاص یافت.

فرماندار رشت تصریح کرد: در مجموع ۸۰ درصد در بخش بودجه ای نسبت به سال قبل رشد داشتیم که این اتفاق بی نظیری بود که در رشت افتاد.

شفقی با بیان اینکه بر روند اجرای برنامه ها نظارت جدی خواهیم داشت، یادآور شد: مدیران نیز پیگیری های لازم را انجام دهند و بر پروژه ها نظارت داشته باشند.

فرماندار رشت با بیان اینکه در پاره ای از موارد با محدودبت بودجه ای روبرو بودیم، گفت: در مسئله تجهیز و نوسازی، شاخص بهره مندی شبکه آب و فاضلاب، تکمیل پروژه های نیمه تمام و مطالبات پیمانکاران نیز مشکلاتی وجود داشت.

وی در مورد اولویت های توزیع اعتبار نیز اظهار کرد: توسعه خدمات شهری، آب و فاضلاب، حمل و نقل، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر در اولویت توزیع منابع قرار دارد.

شفقی با بیان اینکه امسال دولت سهم بودجه گیلان را از ۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش داده است، افزود: این اتفاق بسیاری خوبی است که حاکی از نگاه دولت به استانها دارد.

وی از همه مدیران درخواست کرد که برنامه شش توسعه را مورد مطالعه قرار دهند و افزود: مدیران شهرستانی با مدیران استانی و کشوری ارتباط داشته باشند یک مدیر فعال باید دنبال منابع باشد و به طور مستمر بر پروژه‌ها نظارت کند.

شفقی در بخش دیگری از اظهارات خود مدیریت بهینه اعتبارات از سوی مدیران را از جمله اولویت‌های کاری ادارات خواند و اظهار کرد: منابع نفتی در سال جاری از دو درصد به سه درصد افزایش‌یافته که این افزایش درآمد می‌تواند در ایجاد عدالت به مناطق محروم کمک قابل‌توجه ای داشته باشد.

 

Share