فرماندار شفت:

مدیریت پسماند باید اولویت کاری شهرداران، بخشداران و دهیاران شهرستان شفت باشد

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه دهیاران باید متخلفین حوزه پسماند را به مراجع ذیربط معرفی کنند افزود: شوراهای اسلامی روستاها باید طی مصوبه ای جمع آوری پسماند و تهیه طرح تفکیک زباله از مبدا را از دهیاری ها مطالبه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان با اشاره به اینکه مصوبات زیست محیطی باید پیگیری و اجرا شود افزود: جلسات فرعی این کارگروه هر ۱۵ روز یک بار باید در بخشداری ها انجام و گزارش اقدامات انجام شده به فرمانداری منعکس شود.

وی با بیان اینکه مشارکت های عمومی گام اساسی مدیریت پسماند است افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا باید در روستاها اجرایی شود و بخشداران باید این موضوع را پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه دهیاران باید متخلفین حوزه پسماند را به مراجع ذیربط معرفی کنند افزود: شوراهای اسلامی روستاها باید طی مصوبه ای جمع آوری پسماند و  تهیه طرح تفکیک زباله از مبدا را از دهیاری ها مطالبه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه زباله های انباشته شده در مسیرهای مواصلاتی باید از زمان ابلاغ تا ۷۲ ساعت بعد جمع آوری و به جای آن تابلوهای زیست محیطی نصب گردد افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری ها در این کار به دهیاران کمک نمایند.

محسنی در ادامه سخنان خود افزود: مدیریت پسماند باید اولویت کاری شهرداران، بخشداران و دهیاران این شهرستان شفت قرار گیرد

وی با بیان اینکه مدیریت با امکانات موجود یکی از شاخصه های مدیران جهادی است افزود: وضعیت پسماند شهرستان شفت باید ساماندهی شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه بخشی از عوارض ورودی امامزاده ابراهیم می تواند به ساماندهی زباله ها اختصاص یابد افزود: اوقاف و امور خیریه باید در طرح جمع آوری و تفکیک زباله در این روستای سیاحتی و زیارتی مشارکت نماید.

وی در پایان از روند کاهش آتش زدن کاه و کلش در شهرستان شفت نسبت به سالهای گذشته ابراز رضایت کرد افزود: با فرهنگ سازی و اجرای قانون می توان به بهبود وضعیت پسماند امیدوار بود.

Share