امام جمعه موقت رشت:

مدیریت استان نیاز به خرد جمعی دارد | در انتخاب استاندار به نظر نماینده ولی‌فقیه توجه شود

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مدیریت استان گیلان نیاز به خرد جمعی دارد گفت: نسل‌کشی مسلمانان با چراغ سبز مستکبرین شروع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر در مورد روز مباهله اظهار داشت: این روز یکی از بزرگترین روزهای مسلمانان است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در روز ۲۴ ذی الحجه مستحب است که غسل و روزه انجام بگیرد اعلام کرد: چندین آیه قرآن در این روز بر پیامبر اسلام (ص) نازل شده است.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) یک نامه برای نجرانیان جهت دعوت به اسلام ارسال کرد بیان داشت: پیامبر آن‌ها را به یگانگی خدا دعوت کرد که خروجی این نامه مذاکره آن‌ها با پیامبر اسلام (ص) بود.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه یکی از مباحثات بین نجرانیان و پیامبر (ص) در مورد حضرت مسیح (ع) بود عنوان داشت: پیامبر اسلام پیشنهاد مباهله به نجرانیان داد که برگرفته از آیه ۶۳ سوره رعد است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه پیامبر (ص) با امام حسین (ع)، امام حسن (ع)، امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برای مباهله رفت اظهار داشت: با رفتن اهل بیت پیامبر به مباهله، نجرانیان شکست را پذیرفتند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه نجرانیان مسلمان نشدند و مسیحی باقی ماندند عنوان داشت: یکی از بزرگترین ره‌آورد مبحث مباهله پی بردن همگان به حقانیت پیامبر اسلام (ص) و اسلام بود.

وی با اشاره اینکه سه خصوصیت از امام علی (ع) برجسته بود که بسیاری از مسلمین در آرزوی داشتن این خصایل بودند اظهار داشت: یکی از آنها پرچمداری امام علی(ع) در جنگ خیبر بود.

امام جمعه موقت با بیان اینکه در آستانه بحث جشن عاطفه قرار داریم گفت: آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) مسئول رسیدگی و جمع آوری کمک‌های مردم به محرومان هستند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه از هفته آینده ماه محرم آغاز می‌شود عنوان داشت: مردم استان گیلان پیش از آغاز شدن ماه محرم با برگزاری مراسم مختلف به استقبال این ماه می‌روند.

شغیعی‌زاده با بیان اینکه عزاداری شهادت امام حسین (ع) آداب مخصوص خود را دارد و ثواب‌های خاصی برای آن منظور شده است افزود: از همان روز اول مستکبران سعی کردند که جلوی عزاداری‌ها را بگیرند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه چند میلیون نفر از کشورهای مختلف در مراسم اربعین شرکت می‌کنند بیان داشت: عظمت و بزرگی امام حسین (ع) بسیار عظیم است که باید به چشم دیده شود.

وی با بیان اینکه چندین سال است که تلاشی مزموزی برای از بین بردن عزادارای امام حسین (ع) آغاز شده است گفت: می‌خواهند عزادارای امام حسین (ع) رااز درون نابود کنند تا از بابت معرفت چیزی نصیب مردم نشود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه شور و شعور باعث شده تا عزاداری امام حسین (ع) به قوت خود باقی بماند بیان داشت: با ورود خرافات به عزاداری‌ها می‌خواهند شور و شعور حسینی را از بین ببرند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه یکی از آسیب‌های عزاداری‌ها، مداحی کردن بدون سخنرانی است اظهار داشت: هدف این عمل از بین بردن مایه‌های فکری است.

وی با اشاره به اینکه مداحی به‌تنهایی نمی‌تواند پیام امام حسین (ع) را منتقل کند گفت: وظیقه هیئت‌داران و گردانندگان هیئت است که نباید بگذارند که عزاداری بدون روایت، نصیحت و سخنرانی درباره حقانیت امام حسین (ع) برگزار شود.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه باید از مبالغه و غلو در مورد معصومین پرهیز شود گفت: نباید اجازه سوءاستفاده و زیر سئوال بردن عزاداری امام حسین (ع) را به دیگران داد که منتظر کوچکترین فرصت در این خصوص برای ضربه زدن هستند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا باید گرامی داشته شود اعلام کرد: از اول تا پایان محرم باید اهداف امام حسین (ع) برای مردم تبیین شود.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است عنوان داشت: بالاترین آسیب در اقامه امر به معروف و نهی از منکر را امام حسین (ع) به جان خرید.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه امروز فرزندان ما مورد هجمه دشنمان قرلر گرفته اند افزود: مخارج بازنشستگان زیاد است و حقوق بازنشستگی کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه نسل‌کشی مسلمانان با چراغ سبز مستکبرین شروع شده است گفت: این جنایات توسط کسی انجام می شود که جایزه صلح نوبل را به او داده‌اند و رئیس جمهوران آمریکا و اسرائیل نیز برنده جایز صلح نوبل شده‌اند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه در چند روز گذشته یک حادثه تروریستی در عراق اتفاق افتاد که چندین زائر ایرانی در آن به‌شهادت رسیدند گفت: این حرکات آخرین رمق‌های تروریست‌ها است که دست به کشتن افراد بی‌دفاع می‌زنند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه آمریکا به‌هیچ وجه قابل اعتماد نیست افزود: آمریکا دوباره تحریم‌هایی را بر علیه ایران اعمال کرده و قصد بازدید از سایت‌های نظامی را دارد که خط قرمز ماست.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه تغییراتی در سطح عالی استان صورت گرفته است و استاندار گیلان به استان دیگری رفت اظهار داشت: مسئولان کشوری باید نگاه ویژه به نظر افراد مرجع در استان همانند نماینده ولی‌فقیه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مدیریت استان گیلان نیاز به خرد جمعی دارد بیان داشت: مدیران باید ادارات و ارگان‌ها را بدون تنش و درگیری اداره کنند و یکی از هنرهای مدیران، روحیه مذاکره و مشاوره است.

Share