در جلسه امروز شورا صورت گرفت

مخالفت شورای شهر رشت با لایحه دو فوریتی کمک به داماش و سپیدرود

گفتنی است در جلسه امروز شورای شهر رشت با دوفوریت لوایح کمک به سپیدرود، داماش و شطرنج رای نیاورد و با یک فوریت آن موافقت شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه امروز شورای شهر رشت لایحه حمایت مالی از دو باشگاه سپیدرود و داماش گیلان بررسی شد.

رضا رسولی درباره این لایحه اظهار کرد: اینکه بخواهیم گزارش مالی از شهرداری بگیریم تصمیم بجایی است اما نباید این لوایح را منوط به بررسی مالی گذشته کنیم زیرا هر دو باشگاه در شرایط ویژه‌ای هستند.

وی با اشاره به کمکهای شورای چهارم رشت به سپیدرود اظهار کرد: شرایط این تیم بسیار حساس و شکننده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه کمک شورای چهارم کورکورانه نبود، افزود: باید به این دو تیم رسیدگی شود و این خواسته مردم است. معتقدم زمان مسئله مهمی است و کمک به تیم‌های شهر رشت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

رسولی خواستار بررسی هرچه سریعتر این لایحه شد و افزود: تیم شطرنج نیز نیازمند کمکهای مالی است.

فرهام زاهد دیگر عضو شورا در مورد این لوایح گفت: بنده نیز با نظر آقای رسولی موافق هستم. امروز فوتبال را نباید یک بازی ببینیم بلکه باید به آن به دید یک صنعت نگاه کرد. این دو تیم برند رشت هستند و حضور شان از آسیب های اجتماعی جلوگیری میکند.

وی گفت: بازی های خارج استان ۳۰ میلیون تومان برای تیم هزینه دارد و باید کمک کنیم. این کمک ها مسکن هستند اما در حال حاضر خواهشمندم که دوفوریت آن انجام شود.

مخالفت عبداللهی با لایحه کمک به داماش، سپیدرود و شطرنج

حامد عبداللهی دیگر عضو شورا در مورد این لوایح اظهار کرد: بنده احساس میکنم که در شهرداری برخی مشکلات مالی داریم که دو فوریت آنها بیشتر ضرورت دارد. در حالی کمک یک میلیارد و نیم به سپیدرود و یک میلیارد تومان به داماش درخواست شده که هنوز حقوق سه ماه کارکنان پرداخت نشده است.

وی گفت: به این تیم ها از جاهای دیگر هم تزریق مالی می‌شوند و به تیم هایی که در دست یک و دو است و به اندازه لیگ برتری کمک کنیم از نظر من درست نیست.

عبداللهی ادامه داد: اعتقاد دارم نباید کورکورانه به دو فوریت لایحه رای داده شود.

امیر حسین علوی نیز در ادامه این جلسه گفت: در دوره گذشته ۳ میلیارد برای هیات های ورزشی مصوب شد که یک میلیارد آن برای سپیدرود خرج شد.

گفتنی است در ادامه دوفوریت لوایح کمک به سپیدرود، داماش و شطرنج رای نیاورد و با یک فوریت آن موافقت شد.

در ادامه لایحه ساخت حسینیه سراوان به مبلغ ۳۰ میلیون تومان مورد بررسی قرار گرفت که اعضا به دو فوریت آن رای دادند.

فاطمه شیرزاد در این جلسه اظهار کرد: پرداخت حقوق کارکنان باید در اولویت باشد. به مهر ماه نزدیک میشویم و تقاضا دارم در دستور کار اداره مالی شهرداری قرار بگیرید.

عبداللهی در مورد لایحه افزایش ۲۵ درصد حقوق کارکنان نیروهای شرکتی و استیجاری گفت: بهتر است این لایحه بیشتر بررسی شود.

مخالفت شورا با دو لایحه

در ادامه دستور جلسه کمک مالی به اولین دوره المپیاد علمی و فرهنگی سازه های ماکارونی به مبلغ ۵ میلیون تومان مورد بررسی قرار گرفت.

رسولی افزود : این شورا بسیار آرام است و این آرزوی من بود که چنین اتفاقی در شورای چهارم رخ دهد. خد ارا شکر امروز که از سپیدرود صحبت شد کسی نگفت که برای انتخابات است.

وی ادامه داد: در مسابقات سال گذشته که شرکت کردم در بنرها اصلا نامی از شهرداری و شورا نبود. ما باید  کسانی را که شورا را همراهی میکنند تشویق کنیم و با این کار احترام خودمان را حفظ کنیم.

گفتنی است در نهایت این لایحه نیز رای نیاورد.

دستور دوم جلسه واگذاری مسکن برای انجمن جمعیت دفاع از ملت مظلوم فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمه شیرزاد در این خصوص اظهار کرد: باید مشخص شود از چه تاریخی این انجمن در این مکان بدون مجوز اقامت کرده و حتما با فشار این کار صورت گرفته است.

فرهام زاهد دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: باید حتما شفاف سازی شده و تکلیف آن مشخص شود.

۵ عضو کمیسیون ماده صد

گفتنی است در نهایت این لایحه مورد مخالفت قرار گرفت و شیرزاد همچنین تاکید کرد که باید سریعا آن مکان تخلیه شود.

همچنین در این جلسه عاقل منش و فراهام زاهد هر دو عضو کمیسیون ۷۷ شدند. در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز اسماعیل حاجی پور، فاطمه شیرزاد، حامد عبداللهی، محمد حسن علیپور و رضا رسولی انتخاب شدند.

احمد رمضانپور به عنوان نماینده شورا در کمیته انضباطی تاکسیرانی رشت با رای اعضای شورا انتخاب شد. علیپور نی عضو کمیسیون ماده ۷ گسترش فضای شهر رشت شد.

Share